Chcemy się umocnić na rynku usług dla klientów biznesowych

Rozmowa z Grzegorzem Borsem, członkiem zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej ds. rynku masowego

Publikacja: 02.10.2012 02:17

Chcemy się umocnić na rynku usług dla klientów biznesowych

Foto: materiały prasowe

Z czego wynika nowa struktura organizacji pionu biznes w Polskiej Telefonii Cyfrowej?

Grzegorz Bors: Nie jest tajemnicą, że przychody z usług głosowych spadają. Naturalne, że telekomy poszukują nowych źródeł przychodów. Właśnie tu dużą rolę będzie odgrywał nowo powstały Pion Rynku Biznesowego. Poza sprzedażą i obsługą klientów biznesowych będziemy bardzo mocno rozwijać działania z zakresu ICT, czyli usług łączących telekomunikację oraz informatykę. Polska pod tym względem ma naprawdę bardzo duży potencjał i jest największym rynkiem w Europie centralnej. Szacuje się, że w 2011 roku łącznie nasz rynek IT i ICT był wart około 32 miliardów złotych.

Jaką część przychodów PTC generują dzisiaj firmy?

Przychody od firm stanowią bardzo istotny udział w naszym biznesie, ale niestety konkretnych danych podać nie mogę. Mogę się natomiast pochwalić, że pod tym względem jesteśmy w czołówce krajów grupy Deutsche Telekom.

Jak szacujecie swój udział w segmencie biznesowym polskiego rynku komórkowego?

Mamy tu kilka specyficznych segmentów: duże firmy, średnie i małe przedsiębiorstwa, osoby prowadzące działalność gospodarczą. W poszczególnych tych kategoriach nasze udziały mogą się nieco różnić. Z badań wynika jednak, że nasz ogólny udział wynosi około 36 proc., co daje nam pozycję lidera. W sektorze dużych korporacji mamy udział ponad 40 proc.

Jak w segmencie biznes sprawdza się oferta z nielimitowanymi połączeniami do wszystkich sieci, która była wydarzeniem wiosny?

Nasza zryczałtowana oferta Frii ma około 10 proc. udziału w sprzedaży, ale to tylko jedna z wielu propozycji, które oferujemy klientom biznesowym. Obecnie trwa kampania reklamowa naszej najnowszej promocji, w której klienci mogą negocjować warunki oferty. Muszę przyznać, że to rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem.

Jaka część przychodów od firm pochodzi z usług pozagłosowych?

80 procent klientów biznesowych kupujących smartfony korzysta z Internetu, a transmisja danych jest coraz ważniejszym źródłem przychodów. W przypadku firm mamy w ofercie różne rozwiązania wykorzystujące usługi niegłosowe, np. usługi M2M, zdalne zarządzanie siłami sprzedaży, monitoring floty, taryfy telemetryczne.

Ile z kart mobilnego dostępu do Internetu w waszej sieci przypada na firmy?

Niestety, nie możemy podać tych danych. Aby użycie Internetu rosło i generowało większe przychody, niezbędna jest nowoczesna sieć. Właśnie dlatego rozpoczęliśmy projekt modernizacji. Nowa sieć działa już w Szczecinie, Chełmie, Suwałkach, Nowym Sączu, a prace są prowadzone m.in. na Mazurach, w Kielcach, Lublinie, Przemyślu.

Czy T-Mobile będzie świadczyć bardziej zaawansowane usługi informatyczne, czy też są one zarezerwowane dla waszej siostrzanej spółki T-Systems.

Będziemy mocno rozwijali cały obszar ICT i będziemy współpracować w tym zakresie z T-Systems.

— rozmawiał Łukasz Dec

Z czego wynika nowa struktura organizacji pionu biznes w Polskiej Telefonii Cyfrowej?

Grzegorz Bors: Nie jest tajemnicą, że przychody z usług głosowych spadają. Naturalne, że telekomy poszukują nowych źródeł przychodów. Właśnie tu dużą rolę będzie odgrywał nowo powstały Pion Rynku Biznesowego. Poza sprzedażą i obsługą klientów biznesowych będziemy bardzo mocno rozwijać działania z zakresu ICT, czyli usług łączących telekomunikację oraz informatykę. Polska pod tym względem ma naprawdę bardzo duży potencjał i jest największym rynkiem w Europie centralnej. Szacuje się, że w 2011 roku łącznie nasz rynek IT i ICT był wart około 32 miliardów złotych.

Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację