Unia Europejska musi lepiej dbać o swoje strategiczne interesy w relacjach z Chinami. Jednak nie kosztem zerwanych łańcuchów dostaw – argumentują zwolennicy wolnego rynku.
Wartość rynku w 2022 roku wzrosła o blisko 19 proc., w końcu odrabiając z nawiązką pandemiczne straty. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody.
Główny Inspektor Sanitarny ostrzega przed konsumpcją wafli kukurydzianych wyprodukowanych przez firmę Good Food Products. Zawierają one śladową obecność niedozwolonego środka ochrony roślin.
W kwietniu liczba transakcji w najmniejszych sklepach spożywczych spadła 3,7 proc. Rynek rośnie, ale to efekt wyłącznie wzrostu cen. Tracą zwłaszcza największe kategorie, jak alkohole.
Ustawa, która weszła dziś w życie, ma generalnie zniechęcać do sięgania po jednorazowe opakowania i przedmioty z tworzyw sztucznych. Część z nich, jak słomki i inne drobiazgi, zniknie z rynku.
Rynek urody potrafi rosnąć także w czasach zawirowań gospodarczych, które uderzają w pozostałe sektory konsumenckie. W najbliższych latach globalne wydatki na kosmetyki mają się zwiększać o 6 proc. rocznie.
Decyzje budżetowe gospodarstw domowych to najważniejszy czynnik ważący na wynikach i wycenach przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego. Czego należy się spodziewać?
Najwyższe zadłużenie handel miał w trzecim kwartale 2021 roku. Od tego czasu systematycznie spadało. Teraz jednak widać ponownie wzrost. To efekt zmian zachowań konsumenckich.
Marek Maruszak, twórca potęgi sieci w Polsce, który stworzył niekwestionowanego lidera rynku drogeryjnego, odchodzi na emeryturę. Nowym prezesem Rossmanna w Polsce jest Marcin Grabara.
Jeden z najbardziej wpływowych brytyjskich biznesmenów ma kłopoty. Zarząd Tesco podjął decyzję, że John Allan musi ustąpić ze stanowiska prezesa po zarzutach o molestowanie pracownic.
Tareck Ouaibi został nowym prezesem Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, jednej z najstarszych tego typu organizacji w Polsce. Łączna wartość inwestycji francuskich to już 107 mld zł
Sieci przechodzą na elektroniczne etykiety cenowe, które pozwalają nie tylko na oszczędności papieru, ale również ograniczają pomyłki pomiędzy kasą a półką. Zwłaszcza przy ciągle zmienianych promocjach.