Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach

Sieci handlowe dochodzą do ściany, jeśli chodzi o obniżki cen. Z miesiąca na miesiąc konsumenci będą to coraz bardziej odczuwali w portfelach. W pierwszym kwartale w ujęciu rocznym liczba promocji wzrosła jedynie o 1,5 proc.

Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach

Gigant detaliczny intensywnie szuka nowych franczyzobiorców wśród mieszkających w Polsce obywateli Ukrainy. Wymaga znajomości polskiego, ale obiecuje też duże wsparcie.

Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy

Nowe kontrole graniczne w Wielkiej Brytanii jako konsekwencja brexitu utrudnią import delikatesów z krajów Unii. Brytyjskie firmy już tracą dostawców z kontynentu.

Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla

Rząd Kanady ma dosyć wysokich cen w sieciach spożywczych i myśli o ściągnięciu konkurencji. Na krótkiej liście są między innymi Jeronimo Martins, Grupa Schwarz czy Aldi. Ale inny rządowy pomysł może utrudnić realizację planu.

VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu

Do połowy kwietnia w sklepach tempo wzrostu cen jest już o połowę wyższe niż w marcu. Mimo szumnych zapowiedzi, że Polacy nie odczują powrotu VAT na żywność, już się tak dzieje.

Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy

Resort gospodarki i finansów Francji podjął walkę ze zjawiskiem shrinkflacji i polecił handlowi informować klientów o mniejszej ilości danego produktu w opakowaniu ze starą cenę.

Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale

Prezydent USA chce mocniejszej ochrony amerykańskiego przemysłu przed chińską konkurencją i składa propozycję potrojenia ceł na część wyrobów ze stali i aluminium produkowanych w Chinach.

Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie

Po raz pierwszy od rosyjskiej agresji na Ukrainę chiński eksport do Rosji znacząco spadł. Putin ma interweniować w Pekinie. Bez chińskich części i towarów gotowych, rosyjski przemysł, także zbrojeniowy, polegnie.

Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie

W ostatnim roku rynek marek własnych urósł aż o 19 proc. A 27 proc. konsumentów chce na takie produkty wydawać jeszcze więcej.

Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce

Kupowane są jako ozdoba i inwestycja. Klienci przekonują się do nowości, w tym kamieni kolorowych czy również tych pochodzących z pracowni.

Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł

Będzie zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych w Polsce? O takim wariancie myśli premier Donald Tusk, a minister zdrowia Izabela Leszczyna uważa, że alkohol w ogóle nie powinien być dostępny na stacjach paliw.

Centra handlowe wreszcie mogą odetchnąć. Klienci wrócili na dobre?

Ruch w galeriach zaczyna wracać do normy i w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r. widać już małe zwyżki. Mimo rozwoju e-handlu Polacy są do centrów przywiązani.

Auchan opuścił Rosję. Wielki majątek francuskiej sieci oficjalnie kupił 23-latek

Francuska sieć handlowa, która po rosyjskiej agresji na Ukrainę została w Rosji i wspomagała Kreml podatkami, ogłosiła, że sprzedała swoje rosyjskie aktywa. Ceny nie ujawniono, a nabywcą gigantycznego majątku oficjalnie jest 23-latek.

Walka z dyskontami nie tylko na ceny żywności

Tanie sklepy to nie tylko Biedronka, Lidl czy Aldi. Konkurencję w produktach do domu, chemii i kosmetykach czy odzieży nakręcają również Pepco, Dealz czy Action.

Lepsze dwa lata dla handlu na świecie

Światowy handel zwiększy się w tym roku o 2,6 proc., a w następnym roku o 3,3 proc. — przewiduje w wiosennej prognozie WTO. Zagrożeniem są jej zdaniem konflikty, napięcia w stosunkach i brak pewności co do polityki gospodarczej krajów.

Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu

Tanie sklepy to nie tylko Biedronka, Lidl czy Aldi. Konkurencję także w produktach do domu czy odzieży nakręcają również Pepco, Dealz czy Action.

Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen

Pierwszy plakat z podium i koszykami cenowymi pokazała nasza droga konkurencja. Mamy 5 milionów klientów dziennie i ich liczba rośnie – mówi Grzegorz Pytko, Chief Commercial Officer sieci Biedronka.

Koniec hamowania wzrostu cen w sklepach. Co najmocniej drożeje?

Choć ceny nadal rosną, to w marcu były średnio już tylko 2,1 proc. wyższe niż przed rokiem. Powrót VAT na produkty spożywcze od kwietnia prawdopodobnie trend mocno odwróci.