Coraz więcej kradzieży w sklepach. Zabezpieczenia nawet na maśle i cukierkach

Sklepy znów coraz mocniej inwestują w najróżniejsze zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Zabezpieczenia są już teraz nie tylko na elektronice czy ubraniach, ale nawet produktach spożywczych jak masło czy słodycze.

Modowi potentaci tracą markę znanego rapera

Muzyk Kanye West, czyli twórca jednej z najgorętszych marek odzieży i obuwia zdecydował skończyć współpracę z koncernami GAP oraz Adidas.

Galeria Mokotów zmienia nazwę. Kultowe centrum w nowych barwach

Kilka lat po zmianie nazwy przez właściciela i innej stołecznej galerii, Arkadii, teraz także Galeria Mokotów będzie nazywała się Westfield Mokotów.

Rosjanie mocniej pokochali Białoruś. Nowy kierunek turystyki

Kolejne zachodnie marki zamykają działalność w Rosji. Łącznie jest ich już ponad 1,2 tys. Turcy niespodziewanie odmawiają akceptacji transakcji wykonywanych rosyjskim Mirem. Ale Rosjanie i tak mają dostęp do zachodnich towarów.

Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen. Omnibus uderzy w fałszywe promocje

Nowe przepisy dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych oraz tzw. market place, czyli internetowych platform sprzedażowych.

Perspektywy popytu w ciemnych barwach. Polacy kupują tylko to, co potrzebne

Wysoka inflacja i coraz mniejsza pewność zatrudnienia ograniczają wydatki Polaków na towary i usługi inne niż niezbędne. To zjawisko będzie się nasilało.

Miliony Polaków na zakupach w internecie. Co ich motywuje, co kupują najczęściej

Już 26 milionów Polaków kupuje online, w ciągu kilku lat liczba ta jeszcze wzrośnie o kolejne miliony. 8 proc. obecnych klientów rozpoczęło przygodę z e-handlem podczas pandemii. Takiej sprzedaży nie sposób już ignorować.

OLX na celowniku UOKIK. Platformie sprzedażowej grozi wysoka kara

Zdaniem UOKIK platforma stosować miała wprowadzające konsumentów w błąd sortowanie ofert w serwisie oraz dawała pozorną ochronę kupujących w ramach specjalnego pakietu.

Strajku konsumentów w sklepach ciągle nie widać. Wzrosła sprzedaż detaliczna

W sierpniu, po dwóch miesiącach zniżek, sprzedaż detaliczna wyraźnie wzrosła. Popyt na towary nie słabnie tak, jak sugerowałyby minorowe nastroje konsumentów, odzwierciedlające spadek siły nabywczej ich dochodów z powodu najwyższej od ćwierćwiecza inflacji.

Coraz więcej Polaków kupuje w second-handach. Nie tylko z oszczędności

Coraz więcej osób kupuje w sklepach typu second-hand, nie tylko z oszczędności. Liczba stacjonarnych punktów co prawda spada, za to boom widać w internecie.

Polacy oszczędzają, kupują używane. Ale już nie w stacjonarnych second-handach

Moda na niepowtarzalne ubrania, jak i względy środowiskowe napędzają klientów. Zwłaszcza do internetu, stacjonarnych second-handów mimo wszystko powoli ubywa.

Polska goni liderów zakupów online. Wciąż jednak mamy bariery rozwoju

Choć już 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu, to jednak na tle Europy wciąż odstajemy.

Nie ma mocnych na Biedronkę. Zostawia rywali w tyle

Dyskonty to największy i najszybciej rosnący sektor rynku, już kontrolujący 40 proc. zakupów. Ich lider jest jeden i nadal powiększa przewagę nad pozostałymi graczami. Może też liczyć na największą grupę bardzo lojalnych klientów.

H&M wraca do Rosji? Szwedzka sieć zaopatruje swoje sklepy w nową kolekcję

Według gazety „Izwiestia” szwedzka sieć odzieżowa zaopatruje swoje sklepy w Rosji w najnowszą kolekcję. Towar jest wwożony do kraju „bokiem”, przez Kazachstan.

Polacy chcą dotknąć smartfona. Stacjonarne sklepy z elektroniką odzyskują rynek

Pochód sprzedawców online zatrzymany, przynajmniej jeśli chodzi o sprzedaż elektroniki. Sklepy odzyskują rynek.

Zakupy w internecie mogą przestać być atrakcyjne. Koniec darmowych dostaw?

Rosnące koszty logistyki sprawiają, że wkrótce zakupy online mogą przestać być dla internautów tak atrakcyjne jak dotychczas. Branża e-commerce szuka oszczędności.

Lato w małych sklepach zdecydowanie nie było udane

Spadła sprzedaż napojów bezalkoholowych i lodów, piwa wzrosłą, ale minimalnie o 1 proc. Wzrost wartości rynku to zaś efekt tylko wyższych cen.

Polacy już oszczędzają na jedzeniu, a na horyzoncie nowe podwyżki

Przyznaje się do tego już nawet 60 proc. Polaków badanych. Tymczasem szczyt inflacji dopiero przed nami, sklepy szykują się na kolejne korekty cenników, głównie przez podwyżki cen energii i ciepła.