Analizy Rzeczpospolitej

Świat płatności w nowej odsłonie

Gotówka odchodzi do lamusa. Coraz większego znaczenia w usługach finansowych nabierają innowacyjne technologie.

Partnerzy

Kapitał skręca w kierunku ESG

Przedsiębiorcy ignorujący zasady zrównoważonego rozwoju będą mieć coraz większe problemy z pozyskaniem finansowania.

Wymagania wobec firm będą coraz większe

Klienci, dostawcy, pracownicy i inwestorzy motywują przedsiębiorców do respektowania zasad zrównoważonego rozwoju.

BAT: Lepsze jutro w praktyce

Zaproponowanie konsumentom szerokiej gamy produktów mniej szkodliwych od tradycyjnych papierosów (1) zakłada strategia „A Better Tomorrow”, czyli „lepszego jutra” wprowadzona przez British American Tobacco (BAT), jeden z dwóch największych koncernów tytoniowych na świecie. Pozostałymi filarami tej strategii są: dążenie do neutralności klimatycznej w 2030 r. oraz realizacja celów społecznych, ujętych w tzw. wskaźnikach ESG (ang. Environmental, Social Responsibility, Corporate Governance).

Nowe życie magazynów

Nasze obiekty od samego początku projektujemy tak, aby mogły służyć klientom przez długi czas i by możliwe były w nich idące z duchem czasu modernizacje – mówi Joanna Janiszewska, dyrektor regionalna SEGRO.

Visa: chcemy być motorem zrównoważonego handlu

Rozmowa z Jakubem Kiwiorem, dyrektorem zarządzającym regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Oczekujemy uczciwej konkurencji

W dzisiejszej przestrzeni medialnej jako obywatele, jako pracownicy, jako związkowcy, słyszymy dużo o transformacji energetycznej, zrównoważonym rozwoju, neutralności klimatycznej, Zielonym Ładzie, kosztach emisji CO2, sprawiedliwej transformacji.

Unijna dyrektywa zmieni sprzedaż internetową

Od 28 maja e-sklepy powinny skończyć z nieuczciwymi promocjami czy fałszywymi opiniami. Nie wiadomo, czy Polska dotrzyma terminu.

Zakupowa rewolucja dopiero przed nami

Sklepy pracują obecnie nad wieloma rozwiązaniami, które mogą zupełnie zmienić sposób robienia zakupów. Część już jest wprowadzana do oferty.

Ubrania kupujemy w sieci, w wyborze pomagają chatboty

Moda to najpopularniejsza kategoria sprzedawana w internecie. Jej udział będzie rosnąć w miarę korzystania z nowych narzędzi komunikacji z klientem.

Sklepy muszą być gotowe na nowinki

W branży trwa prawdziwy wyścig w stronę innowacyjnych rozwiązań. Kasy samoobsługowe czy aplikacje do skanowania to tylko początek.

Zuzanna Dąbrowska: Niech premier kupi ten los na loterię

Władza nieśmiało zmienia ton wobec Unii. Premier nawet podobno wypełnił wniosek o pieniądze. Rządowi podoba się chyba chodzenie w glorii zbawców Ukrainy.

Covid przyspieszył cyfryzację we wszystkich krajach

Pandemia wyraźnie wzmocniła obserwowane od kilku lat zmiany w zachowaniach zakupowych i płatniczych.

Jak nie wpaść w sidła cyberprzestępców

Coraz większa część naszego życia przenosi się do sieci. Wykorzystują to hakerzy. Ich ataki stają się coraz bardziej wyrafinowane, masowe i złożone.

Wokół e-commerce rośnie cały ekosystem

Internetowe zakupy zyskują popularność, a wraz z nimi zwiększa się zapotrzebowanie na narzędzia IT, usługi kurierskie i finansowe.

Rekrutacja liderem technologicznym w HR

Przyspieszona przez pandemię cyfryzacja i automatyzacja procesów HR jest najbardziej widoczna w poszukiwaniu i doborze nowych pracowników.

Motywacja i rozwój idą do sieci

Spopularyzowana w czasie pandemii praca zdalna i hybrydowa wpłynęła na rynek szkoleń i świadczeń pracowniczych. Nowa rzeczywistość przyśpieszyła cyfryzację nauczania i zwiększyła udział benefitów w formie online.

AI zadba o doświadczenia kandydata i nowego pracownika

Technologiczne rozwiązania w HR, w tym wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) boty, pomagają firmom zadbać o wizerunek pracodawcy.

Grywalizacja w HR? Gra toczy się o zaangażowanie pracowników

Utrzymanie motywacji, osiąganie założonych celów czy też przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu to jedne z największych wyzwań dla pracodawców – to zadanie szczególnie ważne teraz, gdy do odbudowy i utrzymania wielu biznesów niezbędny jest wysoki poziom zaangażowania i efektywności zespołów. Jak zatem wzmacniać i rozwijać organizację w angażujący i nowoczesny sposób?