Analizy Rzeczpospolitej

Świat płatności w nowej odsłonie

Gotówka odchodzi do lamusa. Coraz większego znaczenia w usługach finansowych nabierają innowacyjne technologie.

Partnerzy

Jakość kluczem do sukcesu

Firmy kurierskie mierzą się z ciągłym wzrostem oczekiwań klientów oraz silną konkurencją. Rodzi to presję na ceny usług. Ale cena nie powinna być jedynym kryterium przy wyborze oferty – podkreślają eksperci.

Hakerzy atakują, ale są na nich sposoby

Zakupy przez internet dają cyberprzestępcom wiele możliwości. Ale można się przed nimi skutecznie bronić.

Branża e-commerce staje się coraz bardziej zielona

W całej gospodarce obserwujemy rosnące znaczenie kwestii środowiskowych. E-handel nie jest wyjątkiem.

Niemal trzy czwarte Polaków płaci smartfonem, kupując w internecie

Wywiad z Adrianem Kurowskim, dyrektorem generalnym Visa w Polsce.

Rynek nad Wisłą ma przed sobą bardzo dobre perspektywy

Pandemia przekonała konsumentów do zakupów online. Ten trend zostanie z nami już na dobre.

Płatności bez banknotów i monet będzie ciągle przybywać

Pandemia zmieniła zwyczaje Polaków. Gotówka odchodzi do lamusa. Coraz częściej płacimy kartą, telefonem, zegarkiem i biometrycznie.

Jest coraz lepiej, ale nadal mamy dużo do zrobienia

Bezgotówkowo płacić nie zawsze jeszcze się da przede wszystkim na bazarach, targowiskach i w punktach, które świadczą usługi wykonywane osobiście – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Visa ze wsparciem dla biznesów

- 62 proc. polskich konsumentów woli płacić za zakupy w tradycyjnych sklepach za pomocą płatności elektronicznych, np. kartą - mówiła w rozmowie z red. Marcinem Piaseckim Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa. Ekspertka opowiedziała również o tym, dlaczego przedsiębiorczyniom jest trudniej w biznesie i jak można je wesprzeć.

Śmiałe i ambitne rozwiązania odmienią przyszłość branży

Drony, autonomiczne roboty czy egzoszkielety już wkrótce staną się codziennością w logistyce. Usprawnią i obniżą koszty procesów dostaw oraz magazynowania.

Branża logistyki już pod prądem

Operacje logistyczne z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek są już testowane w Polsce.

Najemcy wchodzą do obiektów eko

Wybudowane w zielonych nowoczesnych technologiach hale wolniej się starzeją. Firmy wynajmują od razu po kilkadziesiąt tysięcy metrów.

Elektryczna autostrada dla bezemisyjnego przewozu towarów

Firmy logistyczne muszą dysponować nie tylko odpowiednimi pojazdami, ale też możliwością zapewnienia im efektywnego sposobu zaopatrywania w energię elektryczną.

Proptech hula w halach

Nowe technologie sprawiają, że proste z pozoru budynki są pełne systemów pozwalających m.in. na usprawnienie pracy i oszczędność.

Logistyka, choć wspomaga transport, sama potrzebuje pomocy

Pandemia koronawirusa była i nadal jest wyjątkową okolicznością bezpośrednio wpływającą na całą gospodarkę, a w szczególności na branżę logistyki i dystrybucji.

Szkolenia coraz częściej przez internet

Nawet pracodawcy, którzy wcześniej stawiali na tradycyjne kursy w sali, przekonują się do nauki online, tym bardziej że nowe technologie pomagają też zdobyć praktyczne umiejętności w wirtualnym świecie.

Start-upy HR Tech pomagają w cyfrowej rewolucji

Cyfryzację pracy i procesów HR ułatwia rosnąca oferta nowatorskich rozwiązań. Prześcigają się w nich setki młodych firm.

Pracownicy wiedzą, czego potrzebują. Warto ich słuchać

Forma benefitu – nie tylko klasyczna, ale też cyfrowa, wirtualna – ma coraz większe znaczenie dla pracodawców i pracowników, którzy podążają za nowymi technologiami w nowej rzeczywistości. Jednak kluczem do efektywności oferty benefitowej i motywacji pracowniczej jest przede wszystkim dopasowanie rozwiązań do rzeczywistych potrzeb zatrudnionych. Komponując pakiet świadczeń, warto uwzględnić benefity pracownicze odpowiadające na wyzwania codzienności w świecie ciągłych zmian i niepewności ekonomicznej.

Cyfryzacja, rozwój technologii, innowacje finansowe – trendy, które wpływają na rozwój sektora MŚP

Ostatnie dwa lata były dla przedsiębiorców okresem pełnym wyzwań i niepewności. Zmienił się nie tylko styl funkcjonowania firm, ale również zachowania i zwyczaje konsumentów.