Rozwój technologii zmienia potrzeby i preferencje Polaków

Chcemy, żeby płatności były bezpieczne, intuicyjne, szybkie i wygodne. Stają się takie dzięki nowatorskim rozwiązaniom.

Nowe możliwości zwiększają bezpieczeństwo

Tokenizacja pozwala tworzyć szybsze, bardziej elastyczne i bezpiecznejsze metody płatności.

Płatności elektroniczne wypierają gotówkę

Jeszcze sześć lat temu gotówka była dominującym instrumentem płatniczym w Polsce. Dziś jest wykorzystywana w nieco ponad jednej trzeciej transakcji.

Terminowe płatności są jednym z fundamentów zdrowej gospodarki

Usługi finansowe umożliwiają efektywny przepływ kapitału i regulowanie zobowiązań. W okresie zawirowań gospodarczych i geopolitycznych zyskują na znaczeniu.

Hakerzy często uderzają w system finansowy

Możliwość wyłudzenia pieniędzy i danych sprawia, że podmioty świadczące usługi finansowe są cennym celem dla przestępców.

Branża coraz mocniej wsparta technologią

Sztuczna inteligencja, blockchain i biometria – bez tych narzędzi trudno już sobie wyobrazić sektor usług finansowych. Ich znaczenie będzie coraz większe.

Chińskie platformy zakupowe mocną konkurencją

Skala eksportu chińskich sprzedawców za pośrednictwem serwisów internetowych jest ponad cztery razy większa, niż pokazują to statystyki rządowe – wynika z...

Polacy wydają ostrożnie, ale wraca optymizm

Konsumpcja mocno spowolniła, ale widać już oznaki poprawy. Czekają na to również sklepy internetowe, choć i tak radzą sobie całkiem nieźle.

Dojrzałość rynku handlu internetowego nie uwalnia go jeszcze od długów

Po okresie pandemii, która stała się bodźcem wzrostów popularności zakupów online, obecnie przyszedł czas na stabilizację oraz konsolidację tego rynku. Wzr...

Klienci chcą sami odbierać paczki, maszyny szybko podbijają rynek

W zasadzie każdy Polak choć raz odebrał zakupy internetowe z automatu paczkowego. Na koniec 2024 r. ma ich być w Polsce już 45 tys. i wciąż będzie przybywa...

Reklama
Reklama

Trudniej organizować dziś promocje

Od roku promocje na większość towarów muszą zawierać także informację, jaka była najniższa cena w ostatnich dniach. Robią to wszyscy sprzedawcy poza chińsk...

Konkurencja na rynku jest bardzo mocna

Tylko w tym roku powstało już ok. 5 tys. sklepów internetowych, co zapowiada dla sektora kolejny świetny rok. Jednak nie brak też wyzwań dla przedsiębiorców.

Konsumenci znad Wisły gonią kraje Zachodu w e-zakupach

W 2023 r. przeciętny Polak w sklepach online zostawił ponad 1 tys. dol. To aż o 40 proc. więcej niż rok wcześniej.

Polska to dla Amazon doskonałe miejsce do inwestycji

Ponad 20 mld zł inwestycji w Polsce od 2012 r. Obecnie 10, a niebawem 11 nowoczesnych centrów logistycznych, 70 tys. bezpośrednich i pośrednich miejsc prac...

Nieterminowe rozliczenia blokują e-handel

Nie wszystkim sklepom internetowym udaje się unikać kłopotów, z którymi zmaga się cały sektor handlu.

Wydatki na technologie i wojna cenowa wyzwaniami dla sektora

Sieci sklepów mimo trudnych realiów rynkowych są zmuszone do szybkiego rozwoju i inwestycji. Walka dyskontów już jest problemem dla całego rynku.

Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych

Już nie tylko rekrutacja i weryfikacja pracowników, ale także ich rozwój i bieżąca obsługa HR w coraz większym stopniu są wspierane przez nowe technologie.

Coraz więcej technologii i strategii

Rosnący w wielu branżach niedobór talentów, nasilany dodatkowo przez zmiany demograficzne, zwiększy znaczenie, ale także wyzwania specjalistów HR.

Biznes będzie coraz mocniej skręcał w zieloną stronę

Wyzwania klimatyczne przybierają na sile. Państwa, organizacje i firmy muszą jeszcze mocniej postawić na zrównoważony rozwój.

Świat zanurzony w chmurze

Rośnie znaczenie sztucznej inteligencji i technologii bazujących na modelu chmurowym. Stanowią już część biznesu i są coraz częściej wykorzystywane nie tyl...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama