Reklama

Chińskie platformy zakupowe mocną konkurencją

Skala eksportu chińskich sprzedawców za pośrednictwem serwisów internetowych jest ponad cztery razy większa, niż pokazują to statystyki rządowe – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej

Publikacja: 27.06.2024 23:46

Już w 2023 r. średnio ok. 40 proc. Europejczyków kupiło coś choć raz na chińskich platformach zakupowych, co pokazują dane Statisty. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej wskazuje też na dane iResearch, według których choć władze chińskie podają wartość sprzedaży e-commerce w 2023 r. na około 1,83 biliona rmb (ponad 260 mld dol.), to szacunki analityków mówią o wartości niemal 7,9 biliona rmb (1,1 bln dol.). To dla sprzedawców z Europy problem. I to coraz większy, bo nie ma mowy o realnym konkurowaniu z takimi serwisami, jak Temu czy AliExpress. – Sprzedawców powinny obejmować takie same zasady, niezależnie od tego, czy są z UE, czy spoza – mówił podczas European e-Commerce Summit Ignacy Niemczycki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama