Reklama
Rozwiń

Chińskie platformy zakupowe mocną konkurencją

Skala eksportu chińskich sprzedawców za pośrednictwem serwisów internetowych jest ponad cztery razy większa, niż pokazują to statystyki rządowe – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej

Publikacja: 27.06.2024 23:46

Już w 2023 r. średnio ok. 40 proc. Europejczyków kupiło coś choć raz na chińskich platformach zakupowych, co pokazują dane Statisty. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej wskazuje też na dane iResearch, według których choć władze chińskie podają wartość sprzedaży e-commerce w 2023 r. na około 1,83 biliona rmb (ponad 260 mld dol.), to szacunki analityków mówią o wartości niemal 7,9 biliona rmb (1,1 bln dol.). To dla sprzedawców z Europy problem. I to coraz większy, bo nie ma mowy o realnym konkurowaniu z takimi serwisami, jak Temu czy AliExpress. – Sprzedawców powinny obejmować takie same zasady, niezależnie od tego, czy są z UE, czy spoza – mówił podczas European e-Commerce Summit Ignacy Niemczycki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy