Transport i magazyny przeładowane problemami finansowymi

Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku.

Publikacja: 29.11.2024 00:51

Sławomir Grzelczak prezes BIG InfoMonitor

Sławomir Grzelczak prezes BIG InfoMonitor

Obecnie polska branża magazynowa dynamicznie się rozwija. W ostatnich latach obserwujemy wzrost popytu na powierzchnie magazynowe, co jest związane z rozwojem e-commerce, odejściem od offsharingu w kierunku onsharingu. Coraz więcej firm lokuje również kapitał w nowoczesne centra logistyczne, w technologie automatyzacji, takie jak roboty magazynowe, systemy sortowania i automatyczne regały. To pozwala na zwiększenie efektywności operacyjnej i redukcję kosztów. Kolejne to inwestycje w ekologiczne rozwiązania, takie jak panele słoneczne, systemy zarządzania energią i budynki o niskim zużyciu energii, stają się coraz bardziej popularne. Firmy dążą do zmniejszenia swojego śladu węglowego i spełnienia wymogów zrównoważonego rozwoju. Ale żeby móc inwestować, trzeba mieć bezpieczeństwo finansowe. A pozytywny trend dla magazynów na razie niestety nie przekłada się na ich lepszą kondycję płatniczą, przez co pozytywnie nie wpływa na wiarygodność finansową. Co piąty przedstawiciel branży mówi o złej i bardzo złej kondycji finansowej w ostatnim kwartale tego roku. Trudną sytuację odzwierciedlają także dane zgromadzone w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie BIK.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Analizy Rzeczpospolitej
Mniej niż co piąty mikroprzedsiębiorca korzysta z kredytu
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Analizy Rzeczpospolitej
Wyzwania dla małego biznesu
Analizy Rzeczpospolitej
Rynek płatności cyfrowych u progu 2025 roku. Co będzie miał z jego rozwoju polski e-commerce?
Analizy Rzeczpospolitej
Odkrywajmy potencjał płynący z cyfryzacji
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”