Musk może już w piątek sfinalizować transakcję kupna Twittera

Akcje Twittera traciły na początku środowej sesji 2,9 proc. po tym, jak dzień wcześniej ich kurs skoczył aż o 22 proc. Impulsem do tych ruchów było to, że Elon Musk znów zadeklarował chęć zakupu tego serwisu.

CD Projekt zaktualizuje plany

We wtorek największe polskie studio ogłosi zmiany w strategii. To będzie raczej ewolucja, a nie rewolucja – przewidują eksperci.

Pociąg Wirtualnej Polski do przejęć. Stacja Audioteka

Popularna platforma z audiobookami utworzy grupę z Wirtualną Polską. Holding stać nadal na spore przejęcia.

Michał Kaczmarski nowym członkiem zarządu e-Kiosk oraz dyrektorem e-commerce Gremi Media S.A.

Do zespołu Gremi Media dołącza Michał Kaczmarski. Od 1 października będzie odpowiadał za obszar subskrypcji i e-commerce realizując strategię rozwoju oferty cyfrowej.

Wirtualna Polska Holding przejęła Audiotekę

Miała 6,8 proc., za chwilę będzie miała 61 proc. W czwartek wieczorem Wirtualna Polska Holding, grupa zarabiająca do tej pory głównie na reklamie internetowej notowana w Warszawie poinformowała, że za około 95,3 mln zł przejęła kontrolę nad Audioteką.

Kanapa i Netflix atrakcyjniejsze niż wyjście do kina

Kina przyciągnęły w tym roku około 30 proc. Polaków. Część badaczy uważa, że widownię odbierają im platformy, takie jak np. Netflix.

Finowie zamrozili aktywa "króla rosyjskiego internetu" i przyjaciela Putina

Fiński komornik zajął majątek rosyjskiego informatyka Arkadija Wołoża. Oligarcha należy do kręgu najbardziej zaufanych biznesmenów Władimira Putina i figuruje na unijnej liście sankcyjnej. Jest właścicielem najpopularniejszej rosyjskiej wyszukiwarki internetowej Yandex.

Zbliża się starcie Netfliksa i Disneya o reklamodawców

Na starcie największa platforma streamingowa może liczyć nawet na 2 proc. wydatków reklamodawców na internet. W dłuższym terminie zmieni rynek – sądzą eksperci.

KE: Media mają być niezależne także po fuzji. Obawy o Polskę, Węgry i Słowenię

Projekt unijnej ustawy ogłoszony przez Komisję Europejską przewiduje, że grupy mediowe, które będą chciały przejmować mniejszych rywali, będą musiały zapewniać pluralizm i zachować niezależność redakcyjną kupowanych podmiotów.

Relacje sportowe w streamingu to porażka. Platformy myślą, co z tym zrobić

Przyciągające wielu widzów w jednym czasie imprezy sportowe są wyzwaniem dla największych serwisów internetowych w kraju.

„Rzeczpospolita” ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, „Rzeczpospolita” po trzech miesiącach przerwy powraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na wiadomości publikowane przez gazetę dziennikarze innych redakcji powoływali się w sierpniu 2 tys. razy.

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Ponad połowa z nas jest gotowa, aby w przyszłości wydawać pieniądze w nowej wirtualnej rzeczywistości. Jednak wiedzę o tzw. metawersum mamy znikomą.

Publishers and digital platforms

The EU Directive on copyright – once it comes into force – will change the situation in the media market. This will benefit everyone.

Wydawcy a cyfrowe platformy

Unijna dyrektywa o prawach autorskich po wejściu w życie zmieni sytuację na rynku mediów. Skorzystają na tym wszyscy.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu: Cyfrowy Polsat z tytułem "Firmy Roku"

Cyfrowy Polsat SA został Firmą Roku 31. Forum Ekonomicznego w Karpaczu. W uzasadnieniu decyzji o przyznaniu wyróżnienia podkreślano nie tylko sukces biznesowy spółki i całej Grupy Polsat Plus, ale także inicjatywy społeczne i charytatywne Polsatu oraz jego założyciela – Zygmunta Solorza.

Odwołanie Kurskiego. Mógł zarobić w TVP ponad 3,2 mln zł

Prezes publicznego nadawcy w latach 2016-2022 zarabiał ostatnio rocznie ponad 800 tys. zł. Jego wynagrodzenie rosło wraz z upływem lat.

Budżet 2023 bez dotacji na publiczne media, przynajmniej na razie

W projekcie ustawy budżetowej na przyszły rok nie ma zapisów o specjalnym dofinansowaniu dla telewizji i radia publicznego.

Masowe zwolnienia w rosyjskiej branży reklamowej

Nie ma zachodnich firm, nie ma reklam. Ponad połowa rosyjskich agencji masowo zwalnia pracowników, a pozostałym obcina pensję o połowę. Poprawa sytuacji na rynku nie jest spodziewana.