Rosną koszty firm przewozowych z powodu Rosji
Koszty ubezpieczenia i zgodności z obowiązującymi przepisami firm przewozowych będą wysokie, bo zachodnie ograniczenia w handlu z Rosją i możliwość dalszych sankcji utrudniają globalny handel — stwierdziła międzynarodowa firma prawna DWF z Manchesteru.
Amerykanie chcą znów latać do Europy
Rośnie liczba Amerykanów, którzy szukają w internecie pakietów wypadów do Europy mimo drożejących biletów, gorszych perspektyw gospodarczych i ryzyka zatorów na największych lotniskach.
Portugalski TAP wcześniej pozbył się strat
Narodowy przewoźnik TAP Air Portugal wypracował zysk w 2022 r., wcześniej niż przewidywał to plan restrukturyzacji, bo większe przychody i niższe koszty osobowe pokryły rosnące ceny paliwa. Lepszy bilans ułatwi jego prywatyzację.
Henrik Hololei: Pasażer musi dostać to, co kupił
W 2013 r. położyliśmy na stole dokument zabezpieczający wszystkie prawa pasażerów. Nasza propozycja nie znalazła uznania ustawodawców – mówi Henrik Hololei, szef Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej.
Najbardziej uderzający przykład wpływu sankcji na rosyjski biznes
Przewoźnicy z Kaliningradu, rosyjskiej enklawy w Unii, ponoszą rekordowe straty. Obwód jest odcięty od dostaw drogą lądową. W portach Rosji na transport czeka 1500 tirów. Przewoźnicy nazywają to najbardziej uderzającym przykładem wpływu sankcji na rosyjski biznes.
PKP PLK kupi drony do spisania drzew. Chce poprawić bezpieczeństwo
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), która odpowiada za ruch pociągów oraz realizację miliardowych inwestycji na liniach kolejowych, wyznaczyła sobie nowe zdanie. Chce zebrać dokładne informacje o drzewach i krzewach, które rosną wzdłuż torów. Dlatego za 5,8 mln zł zleciła projekt, którego zadaniem ma być opracowanie systemu ewidencji roślin rosnących w bezpośrednim sąsiedztwie przejeżdżających pociągów.