Kończą się czasy tanich lotów i wakacji, zaczyna era chaosu

Nie ma co liczyć na koniec kłopotów na największych lotniskach ani na spadek cen biletów. Przewoźnicy skupili się na poszukiwaniu nowych uzasadnień dla podnoszenia cen.

Oznaki ożywienia w transporcie lotniczym. Przewoźnicy zwiększają floty

MAS z Malezji zamówił 20 airbusów, Qantas zwiększa krajową flotę towarową, bo Australijczycy odkryli e-zakupy, SpiceJet dogadał się z leasingodawcami, a American myśli o samolotach ponaddźwiękowych

Koniec wakacji, chaos trwa. Lotnisko Heathrow nie odprawi miliona pasażerów

Linie lotnicze powoli wracają do normalnej sprzedaży biletów. Ale lotniska przedłużają limity odpraw pasażerskich do 29 października.

Ulgi podatkowe od e-aut w USA sprzeczne z regułami WTO

Unia Europejska i Korea stwierdziły, że planowane w USA ulgi podatkowe przy zakupie e-aut mogą dyskryminować zagranicznych producentów i naruszać przepisy WTO.

Rynek przewozów autobusowych wpada w głęboki dołek

Mnożą się problemy na polskim rynku przewozów autobusowych przez drastycznie kurczące się zakupy nowych pojazdów.

Odradza się rynek samolotów szerokokadłubowych

Dreamliner Boeinga wrócił na rynek po ponad rocznej przerwie dokładnie w czasie, gdy pojawił się popyt na maszyny szerokokadłubowe po dłużej trwającym spadku.

Dziesięć rosyjskich samolotów uziemionych w Niemczech

Ponad pięć miesięcy po tym, jak Unia Europejska nałożyła sankcje na rosyjski sektor lotniczy i zamknęła swoją przestrzeń powietrzną dla samolotów z Rosji, na niemieckich lotniskach znajduje się 10 maszyn rosyjskich linii.

Koniec z tanim lataniem. Podróż samolotem zamieni się w luksus?

Prezes Ryanaira, Michael O’Leary bardzo lubi robić zamieszanie na rynku swoimi kontrowersyjnymi wypowiedziami. Najczęściej jednak mówi jako pierwszy o tym, co czeka branżę lotniczą.

Są wstępne dane LOT-u za 2021 rok. Jak wypada na tle europejskiej konkurencji

Strata Polskich Linii Lotniczych LOT w 2021 roku wyniosła 917 mln złotych. To znaczy, że kryzys spowodowany przez pandemię COVID-19 kosztował polskiego przewoźnika ponad 1,7 mld złotych.

Lotnisko w Amsterdamie zapłaci za chaos. Na co mogą liczyć pasażerowie?

Wszystkim pasażerom, którzy mieli ważne bilety na wylot z amsterdamskiego portu Schiphol między 23 kwietnia a 11 sierpnia 2022, a spóźnili się na samolot z powodu niewydolności kontroli bezpieczeństwa, zostanie wypłacone odszkodowanie.

Miliardy rzucą w wodę. Chcą umocnić pozycję Polski jako lidera

Rozbudowa gdańskiego portu DCT i budowa terminalu w Świnoujściu mają umocnić pozycję Polski jako lidera przeładunków kontenerowych na Bałtyku.

Węgierski Wizz Air znów poleci do Rosji, ale chce pomagać Ukraińcom

Wizz Air ogłosił dzisiaj, że zapewni 100 000 bezpłatnych biletów obywatelom Ukrainy na wszystkie loty kontynentalne do Europy i Wielkiej Brytanii obsługiwane przez Wizz Air Hungary i Wizz Air UK.

Ryanair ukarany na Węgrzech

Równowartość niemal 800 tys. euro wynosi kara wymierzona Ryanairowi za złamanie przepisów chroniących konsumentów na Węgrzech.

Prezes Ryanaira: zapomnijcie o biletach po 10 euro

W Ryanairze nie będzie już promocji z biletami po 10 euro. Powodem - jak powiedział prezes przewoźnika Michael O’Leary - są wysokie ceny paliw.

Nowe dreamlinery poprawią bilans dostaw Boeinga

Amerykański urząd lotnictwa FAA zatwierdził pierwszą od 2021 r. dostawę nowego samolotu B787 Dreamliner przewoźnikowi American Airlines. Gotowe samoloty czekały na zaakceptowanie w nich zmian konstrukcyjnych i nowego systemu ich inspekcji.

Jest oficjalny wniosek o zakaz wiz Schengen dla Rosjan

Bruksela otrzymała oficjalny wniosek o zakaz wydawania Rosjanom wiz Schengen. Złożyły go wspólnie „niektóre kraje Unii”.

Linie lotnicze chcą płacić niższe odszkodowania pasażerom

Od 20 lat pasażerowie w Unii Europejskiej wiedzą, że w przypadku, kiedy ich rejs z winy przewoźnika został odwołany, bądź mocno opóźniony, mogą liczyć na konkretne odszkodowanie. Wszystko wskazuje, że kwota na jaką mogą liczyć, znacznie się zmniejszy.

Rosyjskie linie lotnicze rozbierają zachodnie samoloty. Brak części zamiennych

Sankcje wobec Rosji skutkują tym, że rosyjscy przewoźnicy lotniczy nie mają dostępu do części zamiennych i muszą sobie radzić inaczej.