Reklama

Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem

Niemiecka Grupa Lufthansy zaczyna potężną reorganizację. Mniej samodzielności dla przejętych linii. Zmiany zostały zakomunikowane w sierpniu. Teraz podano ich szczegóły.

Publikacja: 14.09.2025 20:49

Wielkie zmiany w Lufthansie

Wielkie zmiany w Lufthansie

Foto: Bloomberg

Integracja przewoźników ma zacząć się już teraz i zakończyć na początku 2026 roku.

Czytaj więcej

Linie lotnicze liczą zyski. Ale wzrost w Europie jest nierówny

Zmiany zaczną się od podporządkowania największych przewoźników

Jak wynika z oświadczenia Grupy LH, największe zmiany dotyczą większych przewoźników, takich jak sama Lufthansa, Brussels Airlines, Swiss Airlines oraz Austrian Airlines, czyli tych linii lotniczych, które były kiedyś silnymi liniami narodowymi, zarządzającymi ruchem w centrach przesiadkowych.

Celem tej integracji ma być zwiększenie zyskowności operacji, z czym sama Lufthansa ma problem większy, niż np. SWISS. To dlatego wszystkie decyzje dotyczące połączeń tak krótko-, średnio- czy też długodystansowych będą podejmowane w jednym miejscu – w niemieckiej centrali Lufthansy w Kolonii. To z kolei ma pozwolić na szybsze podejmowanie decyzji i sprawniejsze zarządzanie. Wcześniej jedynie siatka lotów długiego zasięgu była koordynowana, tak aby poszczególne rejsy nie konkurowały ze sobą.

Integracja dotyczy nie tylko koordynacji połączeń

Wspólne będzie zarządzanie technologiami, finansami, a także zasobami ludzkimi oraz programem lojalnościowym Miles&More. Całe IT ma być teraz wyłączną odpowiedzialnością Grazii Vittadini, która przyszła do Grupy LH z Rolls-Royce’a, gdzie była wiceprezesem odpowiedzialnym za rozwój technologii.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech

I Grupa LH i szefowie poszczególnych przewoźników zarzekają się, że w żadnym stopniu nie oznacza to ograniczeń samodzielności. – Absolutnie nie jest tak, że moja funkcja w SWISS stanie się teraz zbędna, bo Frankfurt będzie ważniejszy od Zurychu. To w interesie samego SWISS leży ta reorganizacja – tłumaczył w ostatnią sobotę dyrektor generalny Swissa, Jens Fehlinger w rozmowie z „Neue Zürcher Zeitung”.

Jego zdaniem wcześniej brak tej integracji działał na niekorzyść poszczególnych linii z Grupy LH, a ułatwiał funkcjonowanie konkurencji.

Linie będą decydować o obsłudze pasażerów i cateringu

W rzeczywistości ma być tak, że poszczególni przewoźnicy z Grupy LH będą zarządzać na własnych rynkach połączeniami, podejmować decyzje dotyczące cateringu, poczekalni biznesowych i innych produktów dostarczanych pasażerom.

W skład Grupy Lufthansy, wchodzą przejęte przez Niemców linie – szwajcarski SWISS, austriackie Austrian Airlines, włoskie ITA Airways ((nie ma ich jeszcze w planie pełnej integracji) i Air Dolomiti, niemieckie Eurowings, Lufthansa City Airlines oraz joint venture z Turkish Airlines – SunExpress. Grupa LH ma jeszcze 10 proc. udziałów w łotewskim AirBaltic.

Oprócz linii lotniczych do grupy należą także Lufthansa Consulting, Lufthansa Aviation Training i Lufthansa Industry Solutions.

Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama