Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego lotnisko w Wiedniu wstrzymało inwestycję w trzeci pas startowy?
- Jakie czynniki wpływają na decyzje inwestycyjne dotyczące lotnisk w Europie Środkowej?
- Jakie nieoficjalne powody podają przedstawiciele wiedeńskiego portu lotniczego w kontekście konkurencji?
- Jakie znaczenie ma Centralny Port Komunikacyjny w Polsce dla sytuacji lotniskowej w regionie?
- W jaki sposób linie lotnicze i przewoźnicy reagują na zmiany w inwestycjach infrastrukturalnych w Europie Środkowej?
- Jakie zmiany i prognozy demograficzne wpływają na rozwój lotnisk w Europie Środkowo-Wschodniej?
Stanie się więc to już po uruchomieniu CPK w Polsce. Pod znakiem zapytania stoją także plany przebudowy Terminalu 3, z którego odlatują rejsy krajowe i europejskie. Miała rozpocząć się w 2027 r.
Wiedeń zrezygnował z rozbudowy lotniska. Jest kilka powodów
Austriacy mówią o lawinowo rosnących kosztach inwestycji i sprzeciwie linii lotniczych, które nie zamierzają finansować rozbudowy, bo musiałyby znacząco podwyższyć ceny biletów na rejsy operujące z tego lotniska. To z ich pieniędzy właśnie miałoby być rozbudowywane wiedeńskie lotnisko. Nieoficjalnie przedstawiciele portu mówią o rosnącej konkurencji ze strony portów w Europie Środkowej, w tym planach budowy Centralnego Portu Lotniczego w Polsce. Przyznają również, że podejmowanie decyzji trwało u nich zbyt długo, bo cały proces został uruchomiony jeszcze w 2017 r. Od tego czasu lotnisko nalegało na szybkie podjęcie decyzji, a politycy z nią zwlekali. Teraz – jak port informuje w informacji prasowej – strategia będzie polegała na ściąganiu przewoźników z dużymi samolotami i dzięki temu ruch ma się nadal zwiększać.
Czytaj więcej
Firma Dawtona, której wiceprezes tuż przed zmianą władzy kupił działkę przeznaczoną pod inwestycj...