Jak obudzić potencjał gospodarczy średnich miast? Operator ARP i nowe inwestycje w Polsce

Nowe inwestycje powstające w ramach Programu Fabryka w średnich miastach to szansa na podniesienie ich potencjału ekonomicznego oraz na rozwój całego kraju.

Przyspieszenie prac nad atomem przybliża Polskę do zielonej rewolucji w energetyce

Ostatni rok przyniósł prawdziwy przełom w projekcie budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej. Spółka odpowiedzialna za realizację inwestycji – Polskie Elektrownie Jądrowe – posiada komplet pozwoleń administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie prac terenowych w lokalizacji Lubiatowo-Kopalino w gminie Choczewo.

Duch konsumenta nie zaginął

Płace rosły szybciej niż inflacja, dzięki czemu siła nabywcza osób odwiedzających centra handlowe nie zmalała, a klienci nauczyli się robić zakupy w nowy sposób – podkreśla Marek Noetzel, Chief Operating Officer, NEPI Rockcastle.

Chmura w biznesie – tylko możliwość, czy już konieczność?

O rozszerzaniu się na kolejne obszary związane z nowymi technologiami działalności operatorów telekomunikacyjnych mówią Wojciech Szczeciak, lider BDA DC & Cloud, i Damian Kozłowski, product owner usług Data Center/Cloud.

Atomowy wyścig nie ominie rynku pracy

Globalny renesans energetyki nuklearnej sprawił, że eksperci z tego sektora stali się jedną z najbardziej poszukiwanych profesji. To wyzwanie, przed którym stanie także Polska.

Odpady zamrożone w skale

Jednym z aspektów polskiego programu nuklearnego będzie zagospodarowanie odpadów z polskich elektrowni jądrowych. Dziś to problem odległy, ale nie znaczy, że można go lekceważyć.

Kluczowe znaczenie ma etap projektowania

Chcemy jak najlepiej wykorzystać najbliższych 18 miesięcy prac projektowych – mówi nam Anna Łukaszewska-Trzeciakowska pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej i sekretarz stanu w KPRM.

W poszukiwaniu żółtego ciasta

Jeszcze kilka lat temu wydobycie uranu mogło się wydawać biznesem mało perspektywicznym. Renesans energetyki atomowej całkowicie odwrócił ten spadkowy trend.

Recepta na wyzwania społeczne i środowiskowe

Samowystarczalność energetyczną osiągniemy do 2030 roku – zapewnia Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability, NEPI Rockcastle.

Zrównoważony rozwój jest szansą

Polska zajęła 9. miejsce w rankingu 66 państw, pod względem realizacji celów Agendy 2030 ONZ.

Renesans czystej mocy

Rozwój energetyki nuklearnej w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy nabrał impetu, jakiego nie doświadczyliśmy od dekad. Towarzyszy temu również powszechny konsensus, że atom może rozwiązać wiele współczesnych problemów.

Rewolucyjna zmiana w strategicznej infrastrukturze Polski

Roll-out liczników energii w naszym kraju to operacja na olbrzymią – logistyczną i finansową – skalę. To ostatni moment, by określić wymogi bezpieczeństwa cyfrowego dla urządzeń instalowanych w domach Polaków.

Pięta achillesowa systemu energetycznego

W czasach geopolitycznych konfrontacji i wojen hybrydowych systemy energetyczne zdają się być na pierwszej linii frontu. Bój toczy się nawet w naszych domowych skrzynkach z licznikami.

Polacy chcą żyć zdrowiej!

Choroby układu krążenia, cukrzyca typu II oraz otyłość, to tylko niektóre następstwa nieprawidłowej diety. Czy na naszym społeczeństwie te zagrożenia robią wrażenie? Wydaje się, że tak i w naszej świadomości coś się zmienia.

Łańcuchy dostaw w centrum uwagi

Czy raportowanie ESG to zbliżające się wyzwanie tylko dla wielkich przedsiębiorstw? Nic bardziej mylnego. Do końca 2024 r. aż 37 tys. małych i średnich firm zostanie poproszonych o takie raporty przez dużych klientów.

Firmy spożywcze o inflacji mówią niechętnie, odpowiedzią jest eksport

Choć patriotyzm konsumencki deklarujemy rekordowy, to zakupy ograniczamy, bo ceny też są wysokie. Producenci szukają oszczędności.

Pracodawcom przybywa wyzwań

Pogorszenie koniunktury gospodarczej nie zmniejszyło niedoboru talentów, który mogą dodatkowo nasilać zmiany demograficzne. Zmieniają się też oczekiwania pracowników.

Dominika Maison: Dobre emocje w centrum

Galerie handlowe odgrywają szerszą rolę niż tylko miejsce zakupienia produktu – mówi prof. dr. hab Dominika Maison, kierowniczka Katedry Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych UW, właścicielka firmy badawczej Maison&Partners.