Handlowcy w obliczu bardzo trudnej rzeczywistości

Zachowania klientów po pandemii dynamicznie się zmieniają. Firmom handlowym w przygotowaniu nowych rynkowych strategii z pomocą przychodzą dane.

Mamy nowy obraz klienta

Wiedza o zwyczajach zakupowych klientów sprzed pandemii jest nieaktualna. Firmy muszą uważnie podążać za zmianami nawyków konsumentów – uważa Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Chcemy być liderem rozwoju OZE

Rynek jest we wczesnej fazie rozwoju, więc jest bardzo dynamiczny, bardzo rozdrobniony, nie wykształciły się na nim jeszcze firmy, które przyjmują pozycję naturalnych liderów – mówi Mirosław Bendzera, prezes Famuru.

Fuzja LOTOSU z Orlenem to wyjście naprzeciw zmianom

Tradycyjny sektor paliw czeka nieuchronna transformacja, wynikająca z globalnych megatrendów, m.in. ochrony klimatu. Wyjście naprzeciw zmianom to szansa firm na wzmocnienie swojej pozycji.

Zielonych projektów ciągle za mało

Zielona transformacja jest wyzwaniem, od którego nie można uciekać, a na które trzeba odważnie odpowiadać – mówi Wojciech Hann, prezes Banku Ochrony Środowiska.

Polska wciąż jest atrakcyjna

Zagraniczne firmy działające w naszym kraju oczekują stabilności otoczenia regulacyjnego i poprawy konkurencyjności gospodarki dzięki zielonej transformacji.

Polskie firmy wykorzystują nowe narzędzia ekspansji zagranicznej

Jakie są eksportowe atuty polskich przedsiębiorstw, gdzie jest jeszcze potencjał do wzrostu, zastanawiali się uczestnicy debaty „Polski eksport: jak wykorzystać nowe szanse" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Koncern multienergetyczny odpowiedzią na wyzwania

Jaki potencjał dla polskiej gospodarki może nieść za sobą połączenie Grupy LOTOS z PKN Orlen?

Przemysł 4.0 to szansa na skok cywilizacyjny

Nie jesteśmy najbardziej atrakcyjnym rynkiem na świecie, w związku z tym musimy myśleć mądrze, przewidywać niektóre rzeczy – uważa Artur Pollak, prezes APA Group.

Nasz cel to specjalistyczne, wysokomarżowe produkty

Inwestujemy najwięcej w historii, chcemy poruszać się w górę łańcucha wartości. Jednocześnie realizujemy ambitną strategię transformacji energetycznej – mówi Dawid Jakubowicz, prezes Grupy CIECH.

Polski Ład stworzy nowe problemy

Nie ma powrotu do świata sprzed pandemii – uważa Jerzy Buzek, były premier i szef europarlamentu.

Jak odbudować gospodarkę po pandemii

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach zostanie ogłoszonych wiele ciekawych projektów, raportów i różnych inicjatyw naszych partnerów – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator i organizator wydarzenia.

Musimy stawiać na rozwój kolei

Cele zawarte w Zielonym Ładzie z grudnia 2019 r. są jasne. Kolej musi zwiększyć swoje możliwości. Zarówno w przewozie pasażerów jak i towarów - mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec.

Kluczem do sukcesu okazała się sprawna logistyka

Decyzja o rozwoju naszej sieci logistycznej w Polsce,ale również poza granicami, w trakcie pandemii pozwoliła nam bardzo dynamicznie zareagować i istotnie zwiększyć nasze moce wysyłkowe – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP.

Huawei: jesteśmy częścią cyfrowego ekosystemu

Od momentu, kiedy weszliśmy na rynek z naszymi telefonami i tabletami, staliśmy się marką bardziej znaną i masową - mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Radosław Kędzia, wiceprezes Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich.

Technologie odpowiedzią na wyzwania

Trendy i cyfryzacja jako strategiczny kierunek rozwoju w handlu – to tematy, które poruszali eksperci na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach podczas debaty „E-commerce i technologie".

Dobre prognozy dla gazu

W jakiej sytuacji jest europejski rynek gazu? Jak wygląda infrastruktura gazowa w Europie w kontekście bezpieczeństwa dostaw? Czy gaz w energetyce to właściwy sposób na zmniejszenie emisji?

Popyt powoli się odradza

Przetrwaliśmy i patrzymy w przyszłość z lekkim optymizmem – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.