Fast Retailing, właściciel globalnej marki odzieżowej Uniqlo, odnotował czwarty z rzędu rok rekordowego zysku operacyjnego, mimo trudności wynikających z amerykańskich ceł – informuje agencja Reuters. Według komunikatu spółki, zysk operacyjny w roku obrotowym zakończonym w sierpniu wyniósł 564,3 mld jenów (3,69 mld dolarów), co oznacza wzrost o ok. 13 proc. wobec 500,9 mld jenów rok wcześniej. To wynik wyższy od własnej prognozy spółki (545 mld jenów) i powyżej średniego szacunku 16 analityków ankietowanych przez LSEG (546 mld jenów).
Firma prognozuje, że w roku obrotowym kończącym się w sierpniu 2026 r. zysk operacyjny wzrośnie do 610 mld jenów.
Czytaj więcej
Znana japońska marka odzieżowa Uniqlo długo odmawiała udzielania informacji na temat tego, czy uż...
Spektakularny, globalny sukces marki Uniqlo
Uniqlo, które 41 lat temu zaczynało jako pojedynczy sklep w Hiroszimie w zachodniej Japonii, rozrosło się dziś do ponad 2500 lokalizacji na całym świecie. Ponieważ gospodarka Chin – największego zagranicznego rynku konsumenckiego firmy, z ok. 900 sklepami Uniqlo na kontynencie – spowalnia, Fast Retailing coraz bardziej stawia na Amerykę Północną i Europę jako źródła wzrostu.
Strategia ta została jednak osłabiona przez cła wprowadzone przez administrację Donalda Trumpa. W lipcu spółka ostrzegła, że amerykańskie cła zaczną znacząco wpływać na działalność firmy na tym rynku jeszcze w tym roku, zmuszając ją do podwyżek cen – przypomina Reuters.