Na tak duży wzrost wynagrodzeń mogą liczyć japońscy pracownicy. Koncern zapowiada jednak, że także poza Japonia pracownicy mogą liczyć na podwyżki wynagrodzeń - informuje CNN. Od niedawna Uniqlo ma pierwszy sklep w Warszawie.
Czytaj więcej
We czwartek rusza flagowy salon japońskiej marki odzieżowej, o wejściu której na nasz rynek spekulowano od co najmniej kilku lat.
Fast Retailing poinformował, że nowa polityka wynagrodzeń będzie obowiązywać pracowników pełnoetatowych w centrali i sklepach firmowych w Japonii od początku marca tego roku. W zeszłym tygodniu premier Japonii wezwał firmy do podwyższenia płac, aby pomóc ludziom borykającym się z rosnącymi cenami. Dzieje się tak, ponieważ płace w kraju pozostają na tym samym poziomie, mimo że inflacja rośnie w najszybszym tempie od dziesięcioleci – przypomina BBC.
Firma poinformowała, że podjęła taką decyzję „w celu wynagradzania każdego pracownika odpowiednio do jego ambicji i talentów, a także zwiększenia potencjału wzrostu i konkurencyjności firmy zgodnie ze światowymi standardami”. „Zwłaszcza w Japonii, gdzie poziom wynagrodzeń pozostaje niski, firma znacznie zwiększa tabelę wynagrodzeń” – napisano w oświadczeniu.
Czytaj więcej
Japońska sieć odzieżowa Uniqlo „na jakiś czas” zawiesi działalność w Rosji – poinformował jej właściciel, Fast Retailing. Jeszcze kilka dni temu właściciel Uniqlo, Tadashi Yanai zapewniał, że nie zamierza się ruszać z tego rynku.
Zgodnie z nową polityką miesięczne wynagrodzenie absolwentów wyższych uczelni wzrośnie z 255 tys. jenów (8,3 tys. zł) do 300 tys. jenów (9,8 tys. zł), co stanowi wzrost o prawie 18 procent. Jednocześnie nowi kierownicy sklepów na pierwszym lub drugim roku na tym stanowisku mogą liczyć na to, że ich wynagrodzenie wzrośnie o około 35 procent. Pracownicy firmy opłacani godzinowo otrzymali podwyżki we wrześniu ubiegłego roku.
Przedstawiciele koncernu zapowiedzieli również, że na podwyżki pensji mogą liczyć także pracownicy w innych krajach, w których koncern ma sklepy. W ich wypadku wzrost płac, w zależności od rynku, wyniesie od 5 do 25 procent.
Oficjalne dane opublikowane w listopadzie 2022 r. pokazały, że gospodarka Japonii nieoczekiwanie skurczyła się, ponieważ produkt krajowy brutto spadł o 1,2 proc. w ujęciu rocznym w ciągu trzech miesięcy do końca września. Tymczasem podstawowe ceny konsumpcyjne w Japonii wzrosły w listopadzie o 3,7 proc., co jest najszybszym tempem od czasu kryzysu naftowego na Bliskim Wschodzie w 1981 r.
Fast Retailing ma ponad 2 tys. sklepów na całym świecie i zatrudnia 30 tys. pracowników.