Przez ostatni rok pękały kolejne bariery wykluczenia cyfrowego

Pandemia stała się katalizatorem, który przyspieszył zmiany w sektorze handlu. Na e-zakupy zdecydowało się sporo osób, które nigdy wcześniej z nich nie korzystały. Obecność w sieci dla wielu firm stała się obowiązkowa.

Branża kurierska wystrzeliła, ale przyszłość jest niepewna

Pandemia napędziła zakupy w internecie, co spowodowało eksplozję popytu na usługi kurierskie. Jednak stopniowy powrót do normalności i otwarcie sklepów stacjonarnych może zaowocować kolejną falą zmian na rynku przesyłek.

Technologie pozwoliły wielu firmom przetrwać

Cyfryzacja – do której szczególnie mały biznes podchodził wcześniej z rezerwą, choćby ze względu na koszty – dla wielu firm okazała się w pandemii kluczowym sojusznikiem. Skorzystali na tym także konsumenci.

Restauracje nie były bierną ofiarą zamykania gospodarki

Lockdowny spowodowały, że w 2020 r. rynek skurczył się o 15 proc. Firmy próbują się bronić przed plajtą dostawami potraw do domów i biur. I nieźle im to wychodzi, szczególnie w I kwartale tego roku.

Raty online zwiększają sprzedaż w e-commerce

Zyskująca na popularności w internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając zwyżki sprzedaży w e-sklepach.

Opowiedzieli nam swoje historie

Jak polski biznes funkcjonował w czasie pandemii? Mamy oczywiście całkiem nieźle wyglądające statystyki, urzędowy optymizm rządzących, a z drugiej strony – rzucający się w oczy dramat branż dotkniętych przez lockdown czy informacje o obniżkach płac i zwolnieniach pracowników.

Od krioterapii do ratowania świata przed pandemią

Firma CRYO Cargo z Wrocławia buduje prototyp kontenerowej zamrażarki z ultraniskimi temperaturami dla przewozu szczepionek. W jednym zmieści się aż 500 tys. dawek. Kontener zostanie zaprezentowany w lipcu.

Na początku było groźnie

W branży TSL największy skutek pandemii to ograniczenie inwestycji, które dotknęło aż 55,6 proc. badanych przez „Rzeczpospolitą" przedsiębiorstw.

E-sklepy umiały wykorzystać popyt

Sprzedaż online rosła dwucyfrowo od lat, ale zamknięcie na długie miesiące wielu sklepów stacjonarnych spowodowało, że rynek rósł nawet o ponad 30 proc.

Dziś patrzymy na perspektywy gospodarki bardzo pozytywnie

Już teraz widać, że w porównaniu z kryzysem z lat 2008/2009 powracamy do normalności w dużo szybszym tempie – mówi Grzegorz Piechowiak, współzałożyciel firmy doradczej JP Weber.

Dobre pomysły sposobem na kryzys

Sektor IT, inżynieria materiałowa, biotechnologia i przemysł – to przykłady branż, w których sypnęło nowościami.

Był horror, trwa lizanie ran

O roku 2020 branża turystyczna w Polsce chciałaby jak najszybciej zapomnieć. Rok 2021 zaczął się fatalnie.

„Niemożliwy jest powrót do stanu sprzed Covid-19”

„Rzeczpospolita" przepytała 250 przedsiębiorców, jak poradzili sobie w okresie pandemii. Spora część walczyła o przeżycie, niewielka miała się dobrze.