Dobre pomysły sposobem na kryzys

Sektor IT, inżynieria materiałowa, biotechnologia i przemysł – to przykłady branż, w których sypnęło nowościami.

E-sklepy umiały wykorzystać popyt

Sprzedaż online rosła dwucyfrowo od lat, ale zamknięcie na długie miesiące wielu sklepów stacjonarnych spowodowało, że rynek rósł nawet o ponad 30 proc.

Restauracje nie były bierną ofiarą zamykania gospodarki

Lockdowny spowodowały, że w 2020 r. rynek skurczył się o 15 proc. Firmy próbują się bronić przed plajtą dostawami potraw do domów i biur. I nieźle im to wychodzi, szczególnie w I kwartale tego roku.

Był horror, trwa lizanie ran

O roku 2020 branża turystyczna w Polsce chciałaby jak najszybciej zapomnieć. Rok 2021 zaczął się fatalnie.

Na początku było groźnie

W branży TSL największy skutek pandemii to ograniczenie inwestycji, które dotknęło aż 55,6 proc. badanych przez „Rzeczpospolitą" przedsiębiorstw.

„Niemożliwy jest powrót do stanu sprzed Covid-19”

„Rzeczpospolita" przepytała 250 przedsiębiorców, jak poradzili sobie w okresie pandemii. Spora część walczyła o przeżycie, niewielka miała się dobrze.

Technologie pozwoliły wielu firmom przetrwać

Cyfryzacja – do której szczególnie mały biznes podchodził wcześniej z rezerwą, choćby ze względu na koszty – dla wielu firm okazała się w pandemii kluczowym sojusznikiem. Skorzystali na tym także konsumenci.

Branża kurierska wystrzeliła, ale przyszłość jest niepewna

Pandemia napędziła zakupy w internecie, co spowodowało eksplozję popytu na usługi kurierskie. Jednak stopniowy powrót do normalności i otwarcie sklepów stacjonarnych może zaowocować kolejną falą zmian na rynku przesyłek.