Gotowość do pomocy, ale i biznesowe kalkulacje

Tysiące firm zaangażowało się w działania humanitarne na rzecz Ukrainy. Ale czasem trudno im w imię deklarowanych wartości zrezygnować z zysku.

Rzetelny raport niefinansowy pomaga w rozwoju biznesu

Rosnące wymagania regulacyjne część spółek może potraktować wyłącznie jako dodatkowy i niepotrzebny obowiązek. Sporo firm widzi w nich jednak szansę odkrycia niedocenianych przez nie do tej pory ryzyk, ale i nowych możliwości.

Biznes potrzebuje dziś szefów liderów

W trudnych czasach rosną oczekiwania wobec prezesów firm. Mają być gotowi na odpowiedzialne, odważne decyzje.

Zaczęliśmy pomagać pół doby po agresji na Ukrainę

Żabka w pełni solidaryzuje się ze społecznością ukraińską w tej dramatycznej sytuacji, w jakiej się znalazła.

,,Razem możemy więcej”

Ciężko wyobrazić sobie sytuację, w jakiej znaleźli się mieszkańcy Ukrainy. Z dnia na dzień ich życie diametralnie się zmieniło.

Tylko wspólna odpowiedzialność

Patrząc na odzew polskiego społeczeństwa i na 500-tysięczną manifestację w Berlinie, łatwo można odczytać aktualne nastroje i oczekiwania społeczne.

Wzrosły wymagania społeczne wobec biznesu

Czy mamy prawo oczekiwać, że w imię wartości i zasad etyki firmy rezygnować będą z dużej części zysku? – zastanawia się prof. Bolesław Rok, etyk biznesu, w rozmowie o tym, jak wojna w Ukrainie zmienia podejście do CSR.

ESG – wyzwanie jako szansa rozwojowa

Otwarte nastawienie i identyfikacja przyszłych korzyści ułatwia przejście przez niełatwy proces zmiany.

W trudnych czasach musimy zachować jedność

24 lutego 2022 roku wolna Ukraina padła ofiarą rosyjskiej agresji. W tym trudnym czasie naszym naturalnym odruchem jest solidarność z narodem ukraińskim i wsparcie jego walki o wolność oraz niepodległość.

Załoga Allegro wspólnie ze swoimi klientami pomaga ofiarom agresji na Ukrainę

Dziś już wiadomo, że skuteczne wsparcie setek tysięcy uchodźców to nie będzie sprint, ale maraton.

Czynniki ESG w strategii firmy budują zaufanie

Długofalowa odporność firmy jest konsekwencją sposobu zarządzania. A najlepsze perspektywy mają spółki, które rozumieją, że nie ma dziś cenniejszego aktywa niż zaufanie – pisze dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Zielone innowacje szansą dla firm

Nowatorskie, prośrodowiskowe produkty i rozwiązania wychodzą z rynkowej niszy. Coraz częściej stają się skutecznym sposobem na przyspieszenie rozwoju, obniżkę kosztów, a także na udany start w biznesie.

ESG wytycza inwestycjom kierunek

Coraz więcej pieniędzy płynie do funduszy nastawionych na inwestowanie w spółki stawiające na zrównoważony rozwój biznesu. Dla polskich przedsiębiorstw to wyzwanie, ale też szansa.

Kwestie środowiskowe i społeczne to podstawa myślenia o biznesie

Coraz więcej pieniędzy na świecie płynie do funduszy nastawionych na inwestowanie według zasad i wskaźników ESG. Czy może to być szansą dla polskich firm? – komentuje Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Brak ESG może doprowadzić firmę do wypadnięcia z rynku

Jak przestrzegają eksperci, raportowanie niefinansowe to nie jest przejście „od lansu do compliance'u". Spółki muszą mieć świadomość, że jeśli nie podejmą konkretnych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, mogą nie przetrwać.

Brak raportowania przestanie się opłacać

Raportowanie niefinansowe z roku na rok zyskuje na znaczeniu, firmy starają się, by coraz wyższa była jego jakość – mówiono podczas debaty „Rzeczpospolitej" pod hasłem „Liderzy i reszta – rozwój raportowania niefinansowego w polskich spółkach".

Raportowanie niefinansowe przepustką do rozwoju

Latem 2020 r. weszło w życie unijne rozporządzenie w sprawie taksonomii, czyli systematyki działalności zrównoważonej środowiskowo. Na ten rok zapowiadane są kolejne nowe projekty. Na co powinny przygotować się firmy?

Wspólny nacisk regulatorów, liderów i konsumentów

Do nowych wymogów raportowania muszą przygotowywać się wszyscy. Jak zmiany wpłyną na rynek kapitałowy, działalność firm i gospodarkę? Jaką rolę raportowaniu niefinansowemu wyznacza Unia Europejska?