Strategia dla przyszłości

Największy polski ubezpieczyciel włącza się w globalne wysiłki na rzecz przezwyciężania zagrożeń dla klimatu i wyzwań cywilizacyjnych. PZU SA dołączył do United Nations Global Compact – największej na świecie inicjatywy wspierającej prowadzenie biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Możemy sprawić, by przyszłość była lepsza

Jestem przekonana, że możemy i powinniśmy wpływać na rzeczywistość. Napędza mnie do tego niepokój i niezgoda na to, jak wygląda obecny świat – mówi Dorota Hryniewiecka-Firlej, prezes Pfizer Polska, wyróżniona nagrodą w konkursie „Diamenty Sustainable Economy” w kategorii Wizjoner Odpowiedzialnego Biznesu 2022.

Gotowość do pomocy, ale i biznesowe kalkulacje

Tysiące firm zaangażowało się w działania humanitarne na rzecz Ukrainy. Ale czasem trudno im w imię deklarowanych wartości zrezygnować z zysku.

Rzetelny raport niefinansowy pomaga w rozwoju biznesu

Rosnące wymagania regulacyjne część spółek może potraktować wyłącznie jako dodatkowy i niepotrzebny obowiązek. Sporo firm widzi w nich jednak szansę odkrycia niedocenianych przez nie do tej pory ryzyk, ale i nowych możliwości.

Biznes potrzebuje dziś szefów liderów

W trudnych czasach rosną oczekiwania wobec prezesów firm. Mają być gotowi na odpowiedzialne, odważne decyzje.

Zaczęliśmy pomagać pół doby po agresji na Ukrainę

Żabka w pełni solidaryzuje się ze społecznością ukraińską w tej dramatycznej sytuacji, w jakiej się znalazła.

,,Razem możemy więcej”

Ciężko wyobrazić sobie sytuację, w jakiej znaleźli się mieszkańcy Ukrainy. Z dnia na dzień ich życie diametralnie się zmieniło.

Tylko wspólna odpowiedzialność

Patrząc na odzew polskiego społeczeństwa i na 500-tysięczną manifestację w Berlinie, łatwo można odczytać aktualne nastroje i oczekiwania społeczne.

Wzrosły wymagania społeczne wobec biznesu

Czy mamy prawo oczekiwać, że w imię wartości i zasad etyki firmy rezygnować będą z dużej części zysku? – zastanawia się prof. Bolesław Rok, etyk biznesu, w rozmowie o tym, jak wojna w Ukrainie zmienia podejście do CSR.

W trudnych czasach musimy zachować jedność

24 lutego 2022 roku wolna Ukraina padła ofiarą rosyjskiej agresji. W tym trudnym czasie naszym naturalnym odruchem jest solidarność z narodem ukraińskim i wsparcie jego walki o wolność oraz niepodległość.

Załoga Allegro wspólnie ze swoimi klientami pomaga ofiarom agresji na Ukrainę

Dziś już wiadomo, że skuteczne wsparcie setek tysięcy uchodźców to nie będzie sprint, ale maraton.

ESG – wyzwanie jako szansa rozwojowa

Otwarte nastawienie i identyfikacja przyszłych korzyści ułatwia przejście przez niełatwy proces zmiany.

Czynniki ESG w strategii firmy budują zaufanie

Długofalowa odporność firmy jest konsekwencją sposobu zarządzania. A najlepsze perspektywy mają spółki, które rozumieją, że nie ma dziś cenniejszego aktywa niż zaufanie – pisze dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Zielone innowacje szansą dla firm

Nowatorskie, prośrodowiskowe produkty i rozwiązania wychodzą z rynkowej niszy. Coraz częściej stają się skutecznym sposobem na przyspieszenie rozwoju, obniżkę kosztów, a także na udany start w biznesie.

ESG wytycza inwestycjom kierunek

Coraz więcej pieniędzy płynie do funduszy nastawionych na inwestowanie w spółki stawiające na zrównoważony rozwój biznesu. Dla polskich przedsiębiorstw to wyzwanie, ale też szansa.

Kwestie środowiskowe i społeczne to podstawa myślenia o biznesie

Coraz więcej pieniędzy na świecie płynie do funduszy nastawionych na inwestowanie według zasad i wskaźników ESG. Czy może to być szansą dla polskich firm? – komentuje Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Brak ESG może doprowadzić firmę do wypadnięcia z rynku

Jak przestrzegają eksperci, raportowanie niefinansowe to nie jest przejście „od lansu do compliance'u". Spółki muszą mieć świadomość, że jeśli nie podejmą konkretnych działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, mogą nie przetrwać.

Brak raportowania przestanie się opłacać

Raportowanie niefinansowe z roku na rok zyskuje na znaczeniu, firmy starają się, by coraz wyższa była jego jakość – mówiono podczas debaty „Rzeczpospolitej" pod hasłem „Liderzy i reszta – rozwój raportowania niefinansowego w polskich spółkach".