„Samotność pól bawełnianych”: Być samotnym jak John Malkovich

Gwiazdor światowego kina pokazał na gościnnych występach w Polsce swoją klasę w pełnym perwersji dramacie Koltèsa.

„Fenicki układ”: Filmowe oszustwo

„Fenicki układ” Wesa Andersona nie ma nam nic do zaoferowania, ale przyznaje się do tego w eleganckim stylu.

„Kaori”: Kryminał w świecie robotów

Japońszczyzna jest w powieści Marty Sobieckiej podana ze smakiem, a nie jak mierny ramen. Więcej wątpliwości można mieć do cyberpunka.

„Project Warlock II”: Palec nie schodzi z cyngla

„Project Warlock II” to gra dla tych, którzy strzelać uczyli się w latach 90.

„Barcelona. Łakomym okiem. Przewodnik po mieście i jego kuchni”: Miasto, które zachwyca i denerwuje

Tysiące talerzyków z jedzeniem, rozmów i odwiedzonych lokalizacji – to przepis na szczerą rozmowę o stolicy Katalonii.

„Ballerina. Z uniwersum Johna Wicka”: Zabójczyni o niewinnej twarzy

„Ballerina” wcale nie jest namiastką „Johna Wicka”, jak można by zakładać.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Radek Rak: Knausgård wpada na imprezę u Dicka

Cztery książki – jedna prehistoryczna, bo sprzed roku, druga 900-stronicowa i dwie od autorów, co czekają dopiero na uznanie.

„Aktorzy w dobrej wierze” i „Próba”: Śmieszność podszyta okrucieństwem

Edward Wojtaszek wprawił mechanizm przewrotnego komizmu Pierre’a de Marivaux w ruch i zaufał aktorom. To dzięki nim dwie jednoaktówki z XVIII wieku wybrzmi...

Reymont i Słonimski. Czy na pewno wszystko ich dzieli?

Przedziwna rzecz: kosmopolita został autorem na wskroś patriotycznego dzieła, a tradycjonalista swą powieścią przekroczył granice i stał się zrozumiały dla...

Krystyna Janda: Świństwa nie mogą być normą

Istnieje obiektywna prawda, obiektywna uczciwość, obiektywna sprawiedliwość - mówi Krystyna Janda, aktorka i reżyserka.

Wszystkie światy Ewy Dałkowskiej

Nie przypominała mi innych neofitów, którzy gdy uwierzyli, że poznali prawdę, reagowali poczuciem wyższości wobec profanów.

„Jungo”: Odrzuć bądź weź na rękę

W życiu ludzie starają się dobra gromadzić. W „Jungo” muszą się ich pozbyć.

„Karate Kid: Legendy”: Kręcimy się w kółko

„Karate Kid: Legendy” to elegancki, choć mało oryginalny powrót kultowej serii.

„Wszystkie odcienie świata”: Być kobietą w Indiach

„Wszystkie odcienie światła” to pierwszy od 30 lat film z Indii, który trafił do konkursu w Cannes. I wywiózł stamtąd Grand Prix.

Gość „Plusa Minusa”. poleca. Maciej Hen: Czy polityk może mieć czyste ręce

Wciągnął mnie „Designated Survivor”, serial pytający o granice pragmatyzmu w polityce.

„Drapieżcy chmur”: Jak nie awansować i wrócić z powrotem na wieś

Zazwyczaj opowieści o dorastaniu na prowincji kończą się happy endem w postaci wyjazdu do miasta. W „Drapieżcach chmur” Joanny Lech jest wprost przeciwnie...

„Frendo” – recenzja filmu. Horror na miarę Ostatniego Pokolenia

Niby kino grozy od dekad bazuje na marksistowskich hasłach rewolucji z 1968 r., ale we „Frendo” główny morderca to już wręcz ucieleśnienie lęków Grety Thun...

„Drobiazgi takie jak te” – recenzja filmu. Słowa są zbędne, wystarczy Cilian Murphy

„Drobiazgi takie jak te” to adaptacja prozy Claire Keegan opowiadająca o wielkiej krzywdzie i traumie irlandzkich kobiet.

Na jaki spektakl prezydent Karol Nawrocki zaprosiłby swoją żonę do teatru?

Przez różne mniej i bardziej sensacyjne informacje o prezydencie elekcie Karolu Nawrockim przebija się i ta, że jego żona Marta Nawrocka uczyła się baletu,...

„Miecz i bułat”: Krzyż i półksiężyc

Na spotkaniu przywódców europejskich prezydent Francji położył rękę na dłoni prezydenta Turcji. W odpowiedzi Erdogan chwycił mocno Macrona za palec i nie p...