„Czarodziejska góra”: W cieniu wielkiej góry

Siódemka miała ponoć dla Tomasza Manna znaczenie magiczne. Michał Borczuch w TR Warszawa wystawił siódmą inscenizację jego „Czarodziejskiej góry” na polskich scenach. Czy okazała się przełomowa? No, chyba nie.

Marek Stelar: Sprzyja mi noc

Gość „Plusa Minusa”, powieściopisarz Marek Stelar, poleca polskie książki kryminalne, seriale dokumentalne i nowości muzyczne.

„Na samą myśl o tobie” na Prime Video: Festiwalowa miłość

„Fantazjują o nim wszystkie kobiety, on pragnie tylko ciebie” – czy to hasło zwiastuje dobry film?

„Wędrówki z psem. 87 psiolubnych miejsc w Polsce”: Psim tropem

Oliwia Dobrzyńska podsuwa 87 miejsc w Polsce, które warto odwiedzić z czworonogiem.

„Supersiostry”: Ala, nowoczesna siostra Asa

„Supersiostry” to kolejna próba nakręcenia polskiego kina superbohaterskiego. Niezbyt udana, ale mająca swoje momenty.

Co zdarzy się w 2040 roku? Magdalena Salik we „Wścieku” kreśli nieciekawą wizję

Jak to w dobrym science fiction, Magdalena Salik we „Wścieku” nie projektuje tylko fantazyjnego „co by było, gdyby...”, lecz przygląda się współczesności. Zastanawia się, czy jest szansa, byśmy zeszli z drogi prowadzącej nas w stronę globalnego feudalizmu technologicznego.

„Zwierzaki żądne władzy”: Czy koty rządzą światem?

„Zwierzaki żądne władzy” to dowód, że i najprostsze gry bywają skomplikowane.

„Dziennik wyjścia”: Rzeczywistość i nierzeczywistość

„Dziennik wyjścia” Bogumiły Juzyszyn-Banaś to jedna z tych książek, w których dzieje się bardzo dużo, a jednocześnie niewiele. Przynajmniej w planie realnym.

Gość „Plusa Minusa”, Jacek Kopciński, opowiada o „Diunie”, „Odysei” i Coetzeem

Frank Herbert, autor „Diuny”, miał rękę do ciekawych metafor. Żeby nie drażnić podziemnego potwora, mieszkańcy Arakis pokonują piaszczyste wydmy krokiem tanecznym!

„Sand Land”: Nie ma wody na pustyni atomowej

Dzięki grze „Sand Land” można sobie wypróbować życie w apokalipsie.

Niezwykła korespondencja Tadeusza Różewicza. „Pisanie jest tylko dodatkiem”

Listy Mieczysława Porębskiego i Tadeusza Różewicza, które do siebie przez dekady pisali, są nie tylko obrazem osobowości tych gigantów, ale i wartościowym świadectwem ich czasów.

„Królestwo Planety Małp”: Czy małpa bardziej wzrusza?

„Królestwo Planety Małp”, choć widowiskowe, pozostaje dużo mniej aktualnym filmem od oryginału sprzed lat.

„Jak naprawdę działa świat”: Luki do wypełnienia

Kanadyjski naukowiec napisał książkę, by świat mniej nas zaskakiwał.

„Banel i Adama”: Świat daleki czy bliski

Do światowego kina wchodzi kolejna reżyserka francusko-senegalska – Ramata-Toulaye Sy.

„Kapitan Flip”: Kafelki do abordażu

„Kapitan Flip” przypomina, że kluczem do sukcesu są odpowiedni ludzie.

„Anioł i twardziel. Biografia Romana Wilhelmiego”: Polski Marlon Brando

Kiedy grał, ekran należał tylko do niego. I choć minęło wiele lat, jego role się nie starzeją.

„Mickey7”: Sześć razy zabity

„Mickey7” to jakby wyznania człowieka, który wie i przeżył wszystko. Bo sześć zapamiętanych własnych śmierci to nie w kij dmuchał.

Ryan Gosling jako „Kaskader”

„Kaskader” to najlepszy dowód na to, że w Hollywood zmienia się pozycja przedstawicieli tytułowego zawodu.