Reklama
Rozwiń

„Wszystko jak leci. Polski pop 1990-2000”: Za sceną tamtych czasów

Ich nazwiska nie trafiały na okładki płyt, ale to oni ukształtowali dzisiejszy show-biznes.

„Eksplodujące kotki. Gra planszowa”: Wrednie i losowo

„Eksplodujące kotki. Gra planszowa” to gratka dla tych, którzy nie lubią współgraczy…

„Jesteś tylko ty”: Miłość w czasach algorytmów

Chemia pomiędzy odtwórcami głównych ról utrzymuje film na powierzchni, także w momentach potencjalnej monotonii.

„Harry Angel”: Kryminał w królestwie ciemności

Czasem największy horror zaczyna się wtedy, gdy przestajemy okłamywać samych siebie.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Sebastian Jagielski: Czego boją się twórcy

Współczesne kino częściej szuka empatii niż konfrontacji, ale wciąż uważam, że ta druga może być bardzo skuteczna.

„Breslau”: Kochają nienawidzić, nienawidzą kochać

„Breslau” jest pełen rozmachu i ma świetnie zbudowanego głównego bohatera. Szwankuje jednak jako rasowy thriller.

„Co z tobą?” i „Twoja stara w stringach”. Recenzje gier planszowych

Czasami człowiek chce się po prostu zabawić, a nie ślęczeć nad planszą kilka godzin. W imprezowym nastroju liczy się bardziej przebywanie z innymi niż dokł...

„Żar”: Chęć bycia silniejszym

Kiedy Jan Englert, dyrektor Teatru Narodowego, zagrał swoją najlepszą teatralną rolę? Wtedy, gdy przestał być dyrektorem. I to jeszcze zagrał ją we wspania...

„EA Sports FC 26”: Skazani na piłkarski sukces

„EA Sports FC 26” dowodzi, że można rozwijać się poprzez podział.

„The Critic”: W teatrze zbrodni

Na ile krytyk może spoufalać się z tymi, o których pisze? W rozwikłaniu tej zagadki pomaga „The Critic”.

Reklama
Reklama

„Dzikość”: Emocje w parku narodowym

W epoce wydumanych thrillerów skupiona na człowieku „Dzikość” przez większość czasu satysfakcjonuje.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Prof. Przemysław Czapliński: Opór wobec siły pieniądza

Potrzebujemy nowych narracji, by zrozumieć historię – sugeruje w nowej książce Caparrós.

Agenci wpływu

Naszą literaturę przekładają często po godzinach, hobbystycznie. Skąd wzięła się ich pasja? Czy tłumacze z języka polskiego dostrzegają w naszych książkach...

Tradycja gry Chopina umarła razem z nim

Wszystko, co wiedział o graniu na fortepianie, Fryderyk Chopin odkrył sam. Nie przeszedł formalnej edukacji fortepianowej. Nie należał do żadnej szkoły, ni...

Andrzejewski i piękny dwudziestoletni Hłasko

Relacje Marka Hłaski z Jerzym Andrzejewskim są jednym z wielu mitów powojennej literatury polskiej. Czy była to przyjaźń, czy związek toksyczny? Nowe spojr...

„Jedna bitwa po drugiej”. DiCaprio jako nowy Big Lebowski

„Jedna bitwa po drugiej” to kolejna z paranoicznych wizji Paula Thomasa Andersona, jednego z najważniejszych współczesnych reżyserów Ameryki.

„Beetlejuice”: Aria dla Żukosoczka

Musical „Beetlejuice” to triumf wystawnego teatru muzycznego, z bardzo burtonowską scenografią i kostiumami.

„Kronologic. Paryż 1920”: Cisza w operze

Paryska opera to ma pecha! Opowiada o tym nowa gra dedukcyjna „Kronologic”.

„Alarum”: Polish górski resort w Gdańsku

„Alarum” to kolejny zachodni film zapraszający na wycieczkę do „Polski”.

„Sirât”: Kino politycznej halucynacji

„Sirât” to kino, które łączy energię survivalowego thrillera z poetyką medytacji nad kondycją współczesności. Poszukiwanie córki przez ojca staje się alego...

Reklama
Reklama