Reklama
Rozwiń

„Żar”: Chęć bycia silniejszym

Kiedy Jan Englert, dyrektor Teatru Narodowego, zagrał swoją najlepszą teatralną rolę? Wtedy, gdy przestał być dyrektorem. I to jeszcze zagrał ją we wspania...

„EA Sports FC 26”: Skazani na piłkarski sukces

„EA Sports FC 26” dowodzi, że można rozwijać się poprzez podział.

„The Critic”: W teatrze zbrodni

Na ile krytyk może spoufalać się z tymi, o których pisze? W rozwikłaniu tej zagadki pomaga „The Critic”.

„Dzikość”: Emocje w parku narodowym

W epoce wydumanych thrillerów skupiona na człowieku „Dzikość” przez większość czasu satysfakcjonuje.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Prof. Przemysław Czapliński: Opór wobec siły pieniądza

Potrzebujemy nowych narracji, by zrozumieć historię – sugeruje w nowej książce Caparrós.

Agenci wpływu

Naszą literaturę przekładają często po godzinach, hobbystycznie. Skąd wzięła się ich pasja? Czy tłumacze z języka polskiego dostrzegają w naszych książkach...

Tradycja gry Chopina umarła razem z nim

Wszystko, co wiedział o graniu na fortepianie, Fryderyk Chopin odkrył sam. Nie przeszedł formalnej edukacji fortepianowej. Nie należał do żadnej szkoły, ni...

Andrzejewski i piękny dwudziestoletni Hłasko

Relacje Marka Hłaski z Jerzym Andrzejewskim są jednym z wielu mitów powojennej literatury polskiej. Czy była to przyjaźń, czy związek toksyczny? Nowe spojr...

„Jedna bitwa po drugiej”. DiCaprio jako nowy Big Lebowski

„Jedna bitwa po drugiej” to kolejna z paranoicznych wizji Paula Thomasa Andersona, jednego z najważniejszych współczesnych reżyserów Ameryki.

„Beetlejuice”: Aria dla Żukosoczka

Musical „Beetlejuice” to triumf wystawnego teatru muzycznego, z bardzo burtonowską scenografią i kostiumami.

Reklama
Reklama

„Kronologic. Paryż 1920”: Cisza w operze

Paryska opera to ma pecha! Opowiada o tym nowa gra dedukcyjna „Kronologic”.

„Alarum”: Polish górski resort w Gdańsku

„Alarum” to kolejny zachodni film zapraszający na wycieczkę do „Polski”.

„Sirât”: Kino politycznej halucynacji

„Sirât” to kino, które łączy energię survivalowego thrillera z poetyką medytacji nad kondycją współczesności. Poszukiwanie córki przez ojca staje się alego...

Kino, które smakuje. Jak jedzenie na ekranie karmi zmysły i wyobraźnię

Kino o jedzeniu kusi zmysły – pachnie, smakuje i syci wyobraźnię – ale tak naprawdę opowiada o czymś więcej: o wspólnocie, hierarchiach, pamięci i pragnien...

„Borderlands 4”. Wyrzutnia ziemniaków i inne bronie

Zasada: „więcej tego samego” sprawdza się również w przypadku „Borderlands 4”!

„Trzecie królestwo”. Artysta to zawód niebezpieczny

W najnowszej powieści Knausgårda diabeł jak najbardziej istnieje i krąży po Ziemi.

„Uleczeni” Jeffa Redigera. Cuda kontra medycyna

Jeff Rediger bada przypadki osób, które przeżyły mimo ciężkich chorób. Opisuje w swojej książce najciekawsze z nich.

„Czwartkowy Klub Zbrodni”. Emeryci na tropie

Opowieść o seniorach-detektywach słynnego reżysera jest co prawda urocza, ale subtelności w niej za grosz.

„Od góry do dołu”. Syty próbuje zrozumieć głodnego

„Od góry do dołu” jest reklamowany jako thriller. Ale ja go odbieram jako moralitet, filmową spowiedź dwóch legendarnych czarnoskórych filmowców.

„Wielki marsz”. Kino drogi, które kończy się ścianą

Adaptacja „Wielkiego marszu” brzmi dziś nawet bardziej aktualnie niż w latach 70., kiedy Stephen King publikował swą książkę. Mniej jako metafora Wietnamu,...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama