„Ballerina. Z uniwersum Johna Wicka”: Zabójczyni o niewinnej twarzy

„Ballerina” wcale nie jest namiastką „Johna Wicka”, jak można by zakładać.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Radek Rak: Knausgård wpada na imprezę u Dicka

Cztery książki – jedna prehistoryczna, bo sprzed roku, druga 900-stronicowa i dwie od autorów, co czekają dopiero na uznanie.

„Aktorzy w dobrej wierze” i „Próba”: Śmieszność podszyta okrucieństwem

Edward Wojtaszek wprawił mechanizm przewrotnego komizmu Pierre’a de Marivaux w ruch i zaufał aktorom. To dzięki nim dwie jednoaktówki z XVIII wieku wybrzmi...

Reymont i Słonimski. Czy na pewno wszystko ich dzieli?

Przedziwna rzecz: kosmopolita został autorem na wskroś patriotycznego dzieła, a tradycjonalista swą powieścią przekroczył granice i stał się zrozumiały dla...

Krystyna Janda: Świństwa nie mogą być normą

Istnieje obiektywna prawda, obiektywna uczciwość, obiektywna sprawiedliwość - mówi Krystyna Janda, aktorka i reżyserka.

Wszystkie światy Ewy Dałkowskiej

Nie przypominała mi innych neofitów, którzy gdy uwierzyli, że poznali prawdę, reagowali poczuciem wyższości wobec profanów.

„Jungo”: Odrzuć bądź weź na rękę

W życiu ludzie starają się dobra gromadzić. W „Jungo” muszą się ich pozbyć.

„Karate Kid: Legendy”: Kręcimy się w kółko

„Karate Kid: Legendy” to elegancki, choć mało oryginalny powrót kultowej serii.

„Wszystkie odcienie świata”: Być kobietą w Indiach

„Wszystkie odcienie światła” to pierwszy od 30 lat film z Indii, który trafił do konkursu w Cannes. I wywiózł stamtąd Grand Prix.

Gość „Plusa Minusa”. poleca. Maciej Hen: Czy polityk może mieć czyste ręce

Wciągnął mnie „Designated Survivor”, serial pytający o granice pragmatyzmu w polityce.

Reklama
Reklama

„Drapieżcy chmur”: Jak nie awansować i wrócić z powrotem na wieś

Zazwyczaj opowieści o dorastaniu na prowincji kończą się happy endem w postaci wyjazdu do miasta. W „Drapieżcach chmur” Joanny Lech jest wprost przeciwnie...

„Frendo” – recenzja filmu. Horror na miarę Ostatniego Pokolenia

Niby kino grozy od dekad bazuje na marksistowskich hasłach rewolucji z 1968 r., ale we „Frendo” główny morderca to już wręcz ucieleśnienie lęków Grety Thun...

„Drobiazgi takie jak te” – recenzja filmu. Słowa są zbędne, wystarczy Cilian Murphy

„Drobiazgi takie jak te” to adaptacja prozy Claire Keegan opowiadająca o wielkiej krzywdzie i traumie irlandzkich kobiet.

Na jaki spektakl prezydent Karol Nawrocki zaprosiłby swoją żonę do teatru?

Przez różne mniej i bardziej sensacyjne informacje o prezydencie elekcie Karolu Nawrockim przebija się i ta, że jego żona Marta Nawrocka uczyła się baletu,...

„Miecz i bułat”: Krzyż i półksiężyc

Na spotkaniu przywódców europejskich prezydent Francji położył rękę na dłoni prezydenta Turcji. W odpowiedzi Erdogan chwycił mocno Macrona za palec i nie p...

„Władca Pierścieni: Wojna Rohirrimów”: Włócznie w ruch, tarcze w drzazgi

Powrót do stworzonej przez Petera Jacksona wersji świata „Władcy Pierścieni”, tym razem w wydaniu animowanym, jest rozczarowaniem.

„The Precinct”: Policjanci z Averno

„The Precinct” to dowód, że w popkulturze rządzą Kowalscy, a nie Nowakowie.

„Łowca nagród”: Kevin Bacon kontra demony

„Łowca nagród” to rozrywka w klimatach country dla fanów zjawisk paranormalnych.

„Mountainhead”: Toksyczne bogactwo

„Mountainhead” ośmiesza bogaczy, dostarczając sporo frajdy.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Piotr Lipiński: Western, ale feministyczny

Platformy streamingowe konkurują ze słowem pisanym – i często wygrywają.

Reklama
Reklama