Zarządzanie generacjami X, Y i Z czy współpraca międzypokoleniowa w firmie to tematy, które od wielu lat są wymieniane wśród największych wyzwań na rynku pracy. Pracodawcy prześcigają się w radach odnośnie umiejętnej motywacji i kooperacji z przedstawicielami młodego pokolenia. Wzrasta też liczba określeń i stereotypów względem Ygreków i Zetek, a zauważalną tendencją jest wyszczególnianie kolejnych podgrup w danym pokoleniu.
Jeszcze niedawno rozpisywano się o Yummies, czyli osobach w okolicach dwudziestki, żyjących w dużych miastach i stawiających na luksusowe życie oraz dbających o swój wysoki status społeczny (zazwyczaj na koszt rodziców). Kolejną grupą wyróżnioną wśród Millenialsów są Henrycy (z ang. High Earner Not Rich Yet), którzy również dbają o wygodne, wielkomiejskie życie, otaczają się nowinkami technologicznymi. Jednak w przeciwieństwie do Yummies, sami dbają o to, by zdobyć środki na dobra, którymi się otaczają (często poprzez zaciąganie kredytu). W ostatnich miesiącach, zwłaszcza na Zachodzie, mówi się coraz częściej o pokoleniu Płatków Śniegu. Skąd ta nazwa i czym charakteryzują się jego przedstawiciele?
„Nie jesteś wyjątkowy”?
Pokoleniem Płatków Śniegu określa się zwykle „młodszych” Millenialsów wchodzących w dorosłość po 2010 r. i wychowanych w przekonaniu, że są wyjątkowi i niepowtarzalni (https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/snowflake-generation). Samo pojęcie nawiązuje do kultowej książki Fight Club autorstwa Chucka Palahniuka z 1996 r., gdzie pada stwierdzenie „Nie jesteś wyjątkowy. Nie jesteś pięknym i unikalnym płatkiem śniegu” (http://www.chronicle.com/blogs/linguafranca/2016/12/04/who-you-calling-snowflake/).
O popularności „Śnieżynek” świadczy chociażby fakt, że słownik Collinsa wymienia termin „Pokolenie Płatków Śniegu” jako jedno z określeń 2016 r. (https://www.collinsdictionary.com/word-lovers-blog/new/top-10-collins-words-of-the-year-2016,323,HCB.html).