Pracodawca może mieć poglądy

Miejsce pracy nie musi być wolne od inicjatyw czy wydarzeń wspierających określony światopogląd. Pracownik nie musi w nich uczestniczyć i ma prawo do krytyki, ale nie może przekraczać jej granic.

Publikacja: 25.04.2024 04:30

Pracodawca może mieć poglądy

Foto: Adobe Stock

Różnice czy konflikty światopoglądowe już wcześniej zaglądały w miejsca pracy, aby ostatnio zagościć w nich na stałe. Z pewnością jest to związane z coraz większym zaangażowaniem prywatnych firm w akcje społeczne, które siłą rzeczy nie muszą odpowiadać wszystkim pracownikom. Powstające na tym tle konflikty powoli stają się regułą, coraz częściej mając swój finał w sądzie.

Opublikowane niedawno uzasadnienie w głośnej sprawie Ikei to dobra okazja, aby przyjrzeć się temu, jakie prawa i obowiązki mają w tym zakresie pracownicy, a jakie pracodawcy. Na wstępie odpowiedzmy jednak na kilka podstawowych pytań.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?