Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Nabycie od kontrahentów, niemających na terytorium Polski siedziby lub zarządu, przestrzeni reklamowej na portalach internetowych w celu ich dalszej odsprzedaży nie podlega opodatkowaniu podatkiem u źródła, a w konsekwencji na spółce nie ciąży obowiązek pobrania i odprowadzenia tego podatku.

Publikacja: 29.04.2024 04:30

Udostępnianie przestrzeni reklamowej nie jest usługą reklamową

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 9 stycznia 2024 r. (I SA/Gl 118/23).

Spółka w ramach prowadzonej działalności nabywa przestrzeń reklamową na portalach internetowych od kontrahentów zagranicznych. Sama nie umieszcza na tej przestrzeni reklam, tylko odsprzedaje ją innym podmiotom. Transakcja obejmuje rejestrację przez zagranicznego kontrahenta na platformie spółki i zamieszczenie oferty emisji artykułu sponsorowanego. Jak podkreśliła spółka, nie ingeruje ona w zamieszczane treści oraz nie świadczy żadnych usług reklamowych.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo dla Ciebie
Prof. Andrzej Kidyba: decyzja o odsunięciu mnie od zajęć jest skandaliczna
Aplikacje i egzaminy
Nowa KRS nie zostawia suchej nitki na kandydacie Bodnara na dyrektora KSSiP
Edukacja i wychowanie
Duże zmiany w szkołach od 1 września 2024 r. Nowacka podpisała rozporządzenie
Prawo w Firmie
Ta ustawa ma chronić przed hakerami ze Wschodu. Firmy i samorządy protestują
Prawo karne
Prokuratura umarza postępowanie w sprawie Lisa. Posłanka: Nieprawdopodobne uzasadnienie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy