Rękawiczki albo środki do dezynfekcji rąk dla każdego
Pracodawcy (zakłady pracy) mają obowiązek zapewnić osobom zatrudnionym – niezależnie od podstawy zatrudnienia – rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk.
– Oznacza to, że obowiązek taki spoczywa zarówno w stosunku do pracowników zatrudnionych na podstawie stosunku pracy, czyli umowy o pracę, mianowania, wyboru czy spółdzielczej umowy o pracę, ale też w odniesieniu do osób wykonujących pracę na innej podstawie w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, a także osób prowadzących w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę na własny rachunek działalność gospodarczą – wskazuje wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed.
Spełnienie tych wymagań jest szczególnie istotne ze względu na ograniczenie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 i tym samym ochronę osób zatrudnionych przed przeniesieniem tego wirusa na siebie.