We wnioskach wysłanych drogą elektroniczną do różnych instytucji Stowarzyszenie wystąpiło o udzielenie informacji publicznej w postaci skanów faktur za zakup ze środków publicznych papieru w formacie A4 w drugim półroczu 2018 r. Jednocześnie domagało się przesłania tych informacji na zwrotny adres e-mailowy, wskazany w złożonym wniosku.
Żądanie, które mogło się wydawać oryginalne, w rzeczywistości było jak najbardziej racjonalne. Stowarzyszenie stara się ograniczyć koszty funkcjonowania administracji i podmiotów publicznych. Część z tych kosztów stanowią wydatki na zakup papieru, które mogłyby być zmniejszone, gdyby posługiwano się dokumentami w wersji elektronicznej. Aby poznać te koszty, Stowarzyszenie zwraca się do różnych podmiotów o udzielenie informacji na ten temat.
Czytaj także: Doręczenia: nadawca nie odpowiada że mail do urzędu trafił do spamu
W odpowiedzi na e-mail, wysłany do instytucji samorządowej Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu wezwało Stowarzyszenie, także drogą elektroniczną, by podało dane, w tym z Krajowego Rejestru Sądowego, oraz dane osoby działającej w imieniu wnioskodawcy.
Stowarzyszenie wniosło jednak skargę na bezczynność do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu. Zarzuciło, że Muzeum nie udzieliło żądanej informacji publicznej bez zbędnej zwłoki, czyli najpóźniej w ciągu 14 dni, jak przewiduje ustawa o dostępie do informacji publicznej.