Decyzja administracyjna – co to jest
Decyzje administracyjne są podstawowym elementem obrotu prawnego. Zgodnie z zasadami budowania zaufania do organów administracji publicznej i informowania stron należy zwracać uwagę na przejrzystość, klarowność oraz celowość formułowania decyzji w języku prostym i zrozumiałym dla obywatela.
Zasada bliskości przy wywozie zakaźnych odpadów medycznych
Zasadą jest, że unieszkodliwianie zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych może odbywać się tylko i wyłącznie na obszarze województwa, na którym zostały wytworzone – wynika z orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej.
Wyłączenie pracownika lub organu ze sprawy
Kodeks postępowania administracyjnego zawiera mechanizmy wyłączenia pracownika i organu od prowadzenia sprawy administracyjnej. Może to wynikać z przyczyn osobistych, podległości służbowej lub innych. Obowiązek wyłączenia się od prowadzenia sprawy może wynikać z mocy ustawy albo powstania wątpliwości co do bezstronności pracownika lub organu.