Osoby organizujące i uczestniczące w procesie rekrutacji kandydatów do pracy na wolne stanowiska w służbie cywilnej muszą chronić dane osobowe osób, które do takiej rekrutacji przystąpiły. Nie oznacza to jednak, że informacje o tych osobach a także wytworzone przez urząd w trakcie prowadzonej przez niego procedury dokumenty są tajne. O tym, co może być ujawnione decyduje ustawa o służbie cywilnej (dalej usc) oraz (a może przede wszystkim) ustawa o dostępie do informacji publicznej (dalej udip). Zgodnie z tą ostatnią ustawą wszystko, co stanowi informację publiczną może być ujawnione.
Informacje jawne
Ujawniona może być m.in. informacja publiczna o zasadach funkcjonowania organów władzy publicznej, w tym o naborze kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska, w zakresie określonym w przepisach odrębnych (art. 6 ust. 1 pkt. 3 udip). Takim przepisem odrębnym jest art. 29 usc. Zgodnie z nim, imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Oznacza to, że choć dyrektor generalny nie ma obowiązku publikacji (np. na stronach Biuletynu Informacji Publicznej urzędu) nazwisk osób, które spełniły formalne wymagania a więc zostały zakwalifikowane do udziału w części merytorycznej naboru, to lista takich osób podlega udostępnieniu na wniosek w trybie przewidzianym ustawą o dostępie do informacji publicznej.
Sposób upowszechniania wyników naboru wynika z art. 31 usc. Zgodnie z tym przepisem dyrektor generalny urzędu niezwłocznie po przeprowadzonym naborze upowszechnia informację o wyniku naboru przez umieszczenie jej w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu, oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Informacja taka powinna zawierać:
- nazwę i adres urzędu;
- określenie stanowiska pracy;