Koronawirus mocno wpłynął na wyniki koncernu Coca-Cola

Coca-Cola poinformowała, że w kwietniu sprzedaż spadła o około 25 proc. na całym świecie. Koncern przyznał, że wpływ pandemii koronawirusa na wyniki spółki w II kwartale będzie znaczący.

Publikacja: 21.04.2020 18:17

Koronawirus mocno wpłynął na wyniki koncernu Coca-Cola

Foto: AFP

Na spadek sprzedaży mają wpływ nie tylko obostrzenia w poruszaniu się obywateli, ale przede wszystkim zamknięte restauracje i bary, stadiony, kina i centra rozrywki, które dotychczas serwowały napoje koncernu.

Koncern poinformował, że roczny wynik będzie w dużej mierze zależał od tego jak długo potrwają obostrzenia wywołane pandemią koronawirusa.

W marcu zwiększył się popyt sklepów spożywczych i e-commerce na produkty koncernu na niektórych rynkach, co jest związane z robieniem zapasów przez osoby objęte kwarantanną lub pozostające w domach z powodu obostrzeń wprowadzanych w wielu krajach

Coca-Cola przedstawiła wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Zysk wypracowany przez spółkę okazał się wyższy niż przed rokiem i przewyższył oczekiwania analityków - informuje agencja Reutera.

Przychody ze sprzedaży koncernu wyniosły 8,60 mld dol. i były wyższe o 1 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przewyższyły też oczekiwania analityków, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 8,28 mld dolarów. W I kwartale spółka wypracowała zysk netto w wysokości 2,78 mld dol. W analogicznym kwartale 2019 roku zysk netto wyniósł 1,68 mld dolarów.

Na spadek sprzedaży mają wpływ nie tylko obostrzenia w poruszaniu się obywateli, ale przede wszystkim zamknięte restauracje i bary, stadiony, kina i centra rozrywki, które dotychczas serwowały napoje koncernu.

Koncern poinformował, że roczny wynik będzie w dużej mierze zależał od tego jak długo potrwają obostrzenia wywołane pandemią koronawirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”