Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje

Ceny w kawiarniach czy w sklepach wzrosły nawet ok. 20 proc., ale Polacy rozsmakowali się w coraz lepszej kawie. Pitej na mieście, jak i domu, co widać także po zainteresowaniu ekspresami.

Publikacja: 19.04.2024 04:30

Rynek kawy to wciąż głównie spożywanie w domu, ale w tym sektorze również widać zmiany.

Rynek kawy to wciąż głównie spożywanie w domu, ale w tym sektorze również widać zmiany.

Foto: Adobe Stock

Rynek kawy w Polsce to ok. 7 mld zł, co przypada zarówno na gastronomię, jak i tę pitą w domu. Zdecydowanie widać, że wiedza konsumentów na temat tego produktu rośnie, ponieważ sięgamy po coraz lepsze kawy, mimo iż są one sporo droższe od tych dostępnych choćby w dyskontach.

W Polsce działa już 300 kawiarni specialty, oferujących kawę paloną na miejscu lub z lokalnych palarni. Takich miejsc jest prawie dwa razy więcej niż sześć lat temu, a zdecydowana większość z nich otworzyła się po 2021 r. – mówi Krzysztof Rzyman, właściciel dwóch kawiarni STOR i współzałożyciel palarni ROST. Jest on także współautorem ogólnopolskiego przewodnika po tego typu kawiarniach.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama