Kawa o smaku wieprzowiny. Starbucks łączy smaki

Z okazji Księżycowego Nowego Roku Starbucks postanowił skusić chińskich klientów nowym smakiem. W końcu kto nie lubi duszonej wieprzowiny w kawie?

Publikacja: 20.02.2024 14:12

Kawa o smaku wieprzowiny. Starbucks łączy smaki

Foto: Adobe Stock

Starbucks w Chinach postanowił uczcić Księżycowy Nowy Rok w nietypowy — przynajmniej z europejskiego punktu widzenia — sposób. Wykorzystując fakt, że wśród popularnych dań na ucztach noworocznych często gości duszona wieprzowina, postanowił połączyć chińską tradycję z kawą. Jako bazę smaku wybrano Dongpo rou – danie przyrządzane z duszonego boczku wieprzowego, cukru, sosu sojowego, żółtego wina i innych przypraw. Danie to jest aromatyczne, delikatne i idealne do jedzenia pałeczkami. I jego smak został połączony z kawą.

Plasterek mięsa do kawy

Kawa „Abundant Year Savory Latte” łączy w sobie sos o smaku Dongpo rou, espresso i mleko. Do pełnej dekoracji dodawany jest plasterek mięsa i dodatkowy sos wieprzowy. Starbucks obiecuje w mediach społecznościowych „ciekawy” smak. Noworoczna kawa kosztuje 68 juanów (ok. 38 zł).

- Jedzenie mięsa oznacza dobrobyt w nadchodzącym roku – napisała w poście na Weibo palarnia Shanghai Starbucks Reserve Roastery kilka dni przed rozpoczęciem Księżycowego Nowego Roku.

Czytaj więcej

Chińczycy polubili kawę. Rośnie liczba kawiarnii

Starbucks informuje też, że nowa kawa wnosi „tradycyjne zwyczaje do kawy” i tworzy „nieoczekiwane pikantne i słodkie smaki”. Jak informuje CNN wieprzowe latte można kupić w kawiarniach Starbucks Reserve w całych Chinach.

Nowy Rok na największym rynku kawiarni

Księżycowy Nowy Rok to jedno z największych świąt w tej części Azji. W tym czasie mieszkańcy całych Chin podróżują w rodzinne strony, by świętować z bliskimi. Ze statystyk rządu Chin wynika, że w tym roku Chińczycy z okazji Księżycowego Nowego Roku odbyli 474 miliony podróży.

Rynek chiński stał się w 2023 roku największym rynkiem kawiarni na świecie, wyprzedzając USA.

Starbucks w Chinach postanowił uczcić Księżycowy Nowy Rok w nietypowy — przynajmniej z europejskiego punktu widzenia — sposób. Wykorzystując fakt, że wśród popularnych dań na ucztach noworocznych często gości duszona wieprzowina, postanowił połączyć chińską tradycję z kawą. Jako bazę smaku wybrano Dongpo rou – danie przyrządzane z duszonego boczku wieprzowego, cukru, sosu sojowego, żółtego wina i innych przypraw. Danie to jest aromatyczne, delikatne i idealne do jedzenia pałeczkami. I jego smak został połączony z kawą.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu