Informacje o firmie
GymFit to wiodąca sieć tanich siłowni i jeden z pionierów modelu, który opiera się na stosunkowo niskich opłatach członkowskich oraz koncepcji usługi „no-frills". Obecnie spółka posiada 102 siłownie z 486 tys. członków, rozlokowane w głównych miastach Celtlandii. Firma została założona w 2005 r. i szybko się rozrosła. Przychody ze sprzedaży skoczyły z 17,8 mln C$ w 2012 r. do 73,1 mln C$ w 2017 r. W tym samym okresie liczba działających siłowni zwiększyła się z 26 do 102. Było to efektem połączenia wzrostu organicznego z przejęciami istniejących sieci siłowni. Spółka jest obecnie drugim co do wielkości operatorem tanich siłowni w Celtlandii. Model biznesowy GymFit zakłada całodobową dostępność i członkostwo bez umowy, tzn. brak stałego okresu członkostwa. Aby zaoferować niskie opłaty, model oparto na koncepcji „no-frills" - wystrój obiektów ogranicza się do wyposażenia siłowni, nie ma w nich sauny, basenu ani kawiarni. Oferowane udogodnienia to prysznice, przebieralnie, szafki i automaty sprzedające. Nisko kosztowy model stosowany przez GymFit opiera się na wykorzystaniu zaawansowanej technologii. Potencjalni członkowie GymFit mogą dołączyć do klubu za pomocą prostej procedury internetowej. Mogą również zarządzać swoimi kontami przez Internet, sprawdzać rozkłady zajęć i dokonywać rezerwacji. Skutkiem tego jest efektywny model zatrudnienia, nie ma np. potrzeby angażowania dedykowanych zespołów sprzedaży i marketingu.