W związku z zakończeniem okresu przejściowego w relacjach Zjednoczonego Królestwa i UE, brytyjski rząd przygotował wytyczne dla unijnych przewoźników i przejeżdżających do portu w Dover lub przez eurotunel.

W ulotce są informacje o systemie przyznawania kierowcom pozwoleń na wjazd do hrabstwa Kent (KAP) i poruszania się po wszystkich jego drogach. Mowa tam też o operacji Brock, czyli systemie zarządzania ruchem, który ma zapewnić przejezdność drogom w Kent w razie zakłóceń w porcie Dover i w eurotunelu.

Od 1 stycznia 2021 r. kierowcy aut ciężarowych muszą sprawdzić, czy mają poprawne dokumenty przed rozpoczęciem kursu i wjazdem do Anglii od strony Kentu.

Czytaj także:

Brexit: umowa daje firmom transportowym więcej, niż mogliśmy się spodziewać - rozmowa z Maciejem Wrońskim

Kolizja w Anglii, tam też odszkodowanie

Wraca transgraniczne uznawanie polskich i brytyjskich wyroków

Duża wartość dodana daje preferencje eksporterom

Trzeba skorzystać z usługi sprawdzania gotowości samochodu ciężarowego do przekroczenia granicy na stronie gov.uk/transition-haulage, by się upewnić, czy mają dokumenty pozwalające im na wjazd do UE na krótkich trasach.

Kierowcy z poprawnymi dokumentami otrzymają cyfrowe pozwolenie na wjazd do hrabstwa Kent (KAP), dzięki czemu przejadą po wszystkich drogach hrabstwa (w tym magistrali np. M20).

Ważne są kolory. Zielony oznacza, że wszystkie właściwe dokumenty uznano za aktualne i towary można przewieźć do portu. Pomarańczowy: dokumenty uznane aktualne, ale towary można przewieźć do portu, wyłącznie jeśli kierowca zweryfikował je przed wyjazdem. Czerwony: brak niektórych lub wszystkich dokumentów i towarów, nie można nic przewieźć do portu.