W związku z zakończeniem okresu przejściowego w relacjach Zjednoczonego Królestwa i UE, brytyjski rząd przygotował wytyczne dla unijnych przewoźników i przejeżdżających do portu w Dover lub przez eurotunel.

W ulotce są informacje o systemie przyznawania kierowcom pozwoleń na wjazd do hrabstwa Kent (KAP) i poruszania się po wszystkich jego drogach. Mowa tam też o operacji Brock, czyli systemie zarządzania ruchem, który ma zapewnić przejezdność drogom w Kent w razie zakłóceń w porcie Dover i w eurotunelu.

Od 1 stycznia 2021 r. kierowcy aut ciężarowych muszą sprawdzić, czy mają poprawne dokumenty przed rozpoczęciem kursu i wjazdem do Anglii od strony Kentu.

Czytaj także:

Brexit: umowa daje firmom transportowym więcej, niż mogliśmy się spodziewać - rozmowa z Maciejem Wrońskim

Kolizja w Anglii, tam też odszkodowanie

Wraca transgraniczne uznawanie polskich i brytyjskich wyroków

Duża wartość dodana daje preferencje eksporterom

Trzeba skorzystać z usługi sprawdzania gotowości samochodu ciężarowego do przekroczenia granicy na stronie gov.uk/transition-haulage, by się upewnić, czy mają dokumenty pozwalające im na wjazd do UE na krótkich trasach.

Kierowcy z poprawnymi dokumentami otrzymają cyfrowe pozwolenie na wjazd do hrabstwa Kent (KAP), dzięki czemu przejadą po wszystkich drogach hrabstwa (w tym magistrali np. M20).

Autopromocja
Rozlicz PIT z "Rzeczpospolitą"

W łatwy i wygodny sposób wypełnij zeznanie podatkowe

Pobierz za darmo

Ważne są kolory. Zielony oznacza, że wszystkie właściwe dokumenty uznano za aktualne i towary można przewieźć do portu. Pomarańczowy: dokumenty uznane aktualne, ale towary można przewieźć do portu, wyłącznie jeśli kierowca zweryfikował je przed wyjazdem. Czerwony: brak niektórych lub wszystkich dokumentów i towarów, nie można nic przewieźć do portu.