Reklama
Rozwiń
Reklama

Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor

Gazety „Daily Telegraph” i „Sunday Telegraph” ponownie wystawiono na sprzedaż po niepowodzeniu ich przejęcia przez zagraniczny fundusz – informuje BBC. Zanim zainterweniował w styczniu brytyjski rząd, brytyjski gazety kupiło konsorcjum RedBird IMI ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Publikacja: 30.04.2024 20:30

RedBird IMI de facto przejął kontrolę nad gazetami „Telegraph” i magazynem „Spectator” w grudniu

RedBird IMI de facto przejął kontrolę nad gazetami „Telegraph” i magazynem „Spectator” w grudniu

Foto: Bloomberg

Brytyjski rząd postanowił jednak chronić brytyjską prasę przed zagranicznymi wpływami i wprowadził przepisy zakazujące obcym państwom posiadania brytyjskich gazet i magazynów informacyjnych. W związku z tym fundusz RedBird poinformował, że jego plany przejęcia „nie są już wykonalne”, dodając, że teraz będzie starała się zapewnić „najlepszą wartość” tytułom, w tym magazynowi „Spectator”. I wystawia je na sprzedaż, by być w zgodzie z brytyjskim prawem.

Decyzja RedBird IMI – spółki wspieranej przez wiceprezydenta Zjednoczonych Emiratów Arabskich szejka Mansoura bin Zayeda al-Nahyana i amerykańskiej firmy inwestycyjnej RedBird Capital Partners – ponownie wystawia grupę gazet na sprzedaż,. Oczekuje się, że kilku znanych konkurentów ponownie wystąpi z ofertą kupna.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama