Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów. Koniec z zagranicznymi wpływami

Brytyjski rząd zapowiedział, że zagraniczne rządy otrzymają zakaz posiadania udziałów w brytyjskich gazetach i magazynach informacyjnych. Posunięcie to wynika z obaw związanych z potencjalnym przejęciem Daily Telegraph i Spectator przez grupę finansowaną przez Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Publikacja: 13.03.2024 22:56

Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów

Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów

Foto: AFP

Partia Pracy poinformowała, że poprze zmianę, która znajdzie się w poprawce do nowej ustawy, która będzie omawiana w przyszłym tygodniu. Rząd stwierdził, że nowa ustawa „zapewni dodatkową ochronę wolnej prasie”.

Narastała międzypartyjna presja na rząd, aby podjął działania – informuje BBC. Członek Izby Lordów z Partii Konserwatywnej Stephen Parkinson, powiedział, że nowe prawo „wyklucza fuzje gazet i periodyków informacyjnych obejmujące własność, wpływy lub kontrolę obcych państw”. Dodał, że rząd przedstawi poprawkę do ustawy o rynkach cyfrowych, konkurencji i konsumentach, która w przyszłym tygodniu będzie miała trzecie czytanie, aby skutecznie zablokować takie umowy. Stephen Parkinson potwierdził również, że zakaz wykupu nie będzie miał zastosowania do nadawców.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie