Reklama
Rozwiń
Reklama

Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów. Koniec z zagranicznymi wpływami

Brytyjski rząd zapowiedział, że zagraniczne rządy otrzymają zakaz posiadania udziałów w brytyjskich gazetach i magazynach informacyjnych. Posunięcie to wynika z obaw związanych z potencjalnym przejęciem Daily Telegraph i Spectator przez grupę finansowaną przez Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Publikacja: 13.03.2024 22:56

Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów

Brytyjczycy robią porządek na rynku mediów

Foto: AFP

Partia Pracy poinformowała, że poprze zmianę, która znajdzie się w poprawce do nowej ustawy, która będzie omawiana w przyszłym tygodniu. Rząd stwierdził, że nowa ustawa „zapewni dodatkową ochronę wolnej prasie”.

Narastała międzypartyjna presja na rząd, aby podjął działania – informuje BBC. Członek Izby Lordów z Partii Konserwatywnej Stephen Parkinson, powiedział, że nowe prawo „wyklucza fuzje gazet i periodyków informacyjnych obejmujące własność, wpływy lub kontrolę obcych państw”. Dodał, że rząd przedstawi poprawkę do ustawy o rynkach cyfrowych, konkurencji i konsumentach, która w przyszłym tygodniu będzie miała trzecie czytanie, aby skutecznie zablokować takie umowy. Stephen Parkinson potwierdził również, że zakaz wykupu nie będzie miał zastosowania do nadawców.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama