Reklama

Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym

Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europejskiej uderzają w użytkowników, a skupiają się na firmach – mówi Elizabeth Reid, wiceprezes Google’a odpowiedzialna za wyszukiwarki.

Publikacja: 27.06.2025 05:21

Elizabeth Reid, wiceprezes Google’a odpowiedzialna za wyszukiwarki

Elizabeth Reid, wiceprezes Google’a odpowiedzialna za wyszukiwarki

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Co zmienia się na rynku wyszukiwania? Sztuczna inteligencja też go wywraca do góry nogami?

Naszą misją zawsze było nie tylko organizowanie dostępu do informacji, ale jednocześnie uczynienie go naprawdę użytecznym dla ludzi. AI otwiera w tym obszarze zupełnie nową erę. Skupiamy się na tym, aby wyszukiwanie było bezwysiłkowe, żeby każdy mógł wyszukać wszystko, co przyjdzie mu do głowy, nie martwiąc się przekładaniem pytania na łatwe słowa kluczowe wpisywane do wyszukiwarki. Teraz technologia po prostu zrozumie. Można wyrazić swoje zapytanie naturalnie, multimodalnie (tekstem, obrazem, dźwiękiem), bez żadnego wysiłku. Każda kolejna zmiana technologiczna, przez którą przechodzimy, otwiera nowe możliwości: zarówno tego, co mogą robić nasze produkty, jak i tego, czego oczekują od nas użytkownicy. Widzieliśmy to w przypadku urządzeń mobilnych czy technologii rozpoznawania obrazów. Dzieje się to teraz szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki AI.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Media
Nielegalny streaming kwitnie. A mundial przyniesie erupcję piractwa
Media
Telewizja i streaming: cichy pakt, czy przymusowy związek
Reklama
Reklama