Praca zdalna to od dłuższego czasu jeden z najgorętszych tematów kadrowych. Przed kilkoma dniami Sejm odrzucił wszystkie poprawki Senatu do nowelizacji, która m.in. wprowadza do kodeksu pracy przepisy regulujące zasady wykonywania pracy zdalnej. Ustawę przekazano prezydentowi do podpisu, a co za tym idzie, wkrótce może zostać ogłoszona i czasu na wdrożenie w firmach nowych zasad zostaje coraz mniej.
Sporo mówi się o tym, co zgodnie z tymi nowymi regulacjami powinien zawierać regulamin pracy zdalnej. W tym wszystkim pracodawcom jednak często umyka to, o czym nie pomyślał ustawodawca, a przecież taki regulamin powinien obejmować nie tylko zagadnienia wspomniane w przepisach, ale również adresować interesy oraz odpowiadać potrzebom zarówno pracodawców, jak i pracowników. Dlatego przygotowaliśmy krótki „przewodnik” po zagadnieniach, na które warto zwrócić uwagę, wprowadzając w zakładzie pracy zasady wykonywania pracy zdalnej.