Jak przygotować się technologicznie na KSeF

Już od 1 lipca 2024 r. obowiązek KSeF zostanie wprowadzony dla podmiotów płacących VAT, a pozostałe przedsiębiorstwa będą zobowiązane dostosować się do nowego systemu od 1 stycznia 2025 r. Celem systemu jest usprawnienie procesu zarządzania fakturami oraz stworzenie bardziej przejrzystej ewidencji dokumentów.

Publikacja: 13.09.2023 02:00

Jak przygotować się technologicznie na KSeF

Foto: Adobe Stock

Wprowadzenie KSeF stanowi kolejny krok w digitalizacji i modernizacji polskiego systemu podatkowego. Poprzez elektroniczny sposób dokumentowania faktur, program ten ma przyczynić się do ograniczenia biurokracji oraz poprawy efektywności działalności gospodarczej. Niemniej jednak, wraz z tą nową inicjatywą, przedsiębiorcy napotykają na pewne wyzwania.

Dedykowany system

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił