Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Strony mogą ograniczyć lub wyłączyć zasady odpowiedzialności z tytułu rękojmi w umowie sprzedaży, ale w granicach przewidzianych przez prawo. Ważne jest to z kim zawierana jest taka umowa: z przedsiębiorcą czy konsumentem.

Publikacja: 21.04.2023 02:00

Rękojmia za wady. Czy można modyfikować odpowiedzialność sprzedawcy?

Foto: Adobe Stock

Praktycznie każdego dnia kupujemy towary. Transakcje te są już tak powszechne, że właściwie przestaliśmy je zauważać. Umowa sprzedaży stała się jedną z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym. Za każdym razem, gdy płacimy sprzedawcy określoną cenę, dostajemy za tę cenę określony towar. Co jednak dzieje się, gdy wskazana przez sprzedawcę cena zostaje przez kupującego zapłacona, ale wydany towar jest niezgody z umową lub nie spełnia wszystkich ustaleń dokonanych pomiędzy kupującym a sprzedającym? I czy sprzedawca może swoją odpowiedzialność jakoś ograniczyć lub zmodyfikować? Poniżej odpowiedzi na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Konsumenci
Jest nowy wyrok TSUE w polskiej sprawie. Upraszcza procesy frankowiczów
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Prawo karne
Marian Banaś składa doniesienie do prokuratury na Elżbietę Witek
Prawo dla Ciebie
Od dzisiaj możemy obniżyć rachunek za prąd. Trzeba spełnić jeden warunek
Prawo karne
Jest wyrok Sądu Najwyższego ws. symulacji zabójstwa abp. Jędraszewskiego
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Praca, Emerytury i renty
Ogłoszono listę 10 najbogatszych emerytów w Polsce
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej