Nadmierne blokowanie i usuwanie treści oraz blokady kont przez portale społecznościowe wymusiło na Ministerstwie Cyfryzacji szybkie działanie. Resort wprowadził właśnie unikalną usługę „Odwołaj się od decyzji portalu". To nic innego jak punkt kontaktowy dla użytkowników portalu Facebook.

Czytaj także: Dziedziczenie konta użytkownika na Facebooku: co się dzieje z kontem po śmierci

Resort prowadzi teraz dalsze rozmowy z innymi portalami (m.in. Twitter i YouTube – Google). Uważa, że należy wypracować nowe zasady funkcjonowania pośredników internetowych (globalnych, takich jak m.in. Facebook, Google, Amazon, ale także mniejszych, krajowych) i ich współpracy z organami władzy publicznej.

O ofertę pomocy Ministerstwa Cyfryzacji dla internautów, którym m.in. Facebook zablokował konto lub usunął wpisy, zapytali ministra posłowie. I podają przykłady usuwania treści z portalu YouTube. Z blokadą kanału zetknęły się m.in. telewizja wRealu24.tv oraz Szymon Pękala, twórca „Wojny idei", zaś z kanału Radia Maryja usunięto homilię ks. abp. Marka Jędraszewskiego. Posłowie pytają o dalsze działania MC, i to na większą skalę.

– Jeżeli resort nie ma takich planów, co pan minister poradzi internautom, których spotkała blokada konta, usuwanie treści na innych niż Facebook portalach społecznościowych? Gdzie mogą się zwrócić z prośbą o pomoc? – pytali autorzy interpelacji.