Reklama

Poczta Polska za często gubi przesyłki. UODO chce wyjaśnień

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jest zaniepokojony dużą skalą gubienia przez Pocztę Polską przesyłek nadanych przez administratorów danych. W kopertach często są ważne dokumenty z szerokim zakresem danych osobowych, a nawet wyniki badań lekarskich.

Publikacja: 23.04.2024 14:10

Poczta Polska za często gubi przesyłki. UODO chce wyjaśnień

Foto: Adobe Stock

dgk

Prezes UODO Mirosław Wróblewski zwrócił się do prezesa Poczty Polskiej Sebastiana Mikosza z prośbą o podjęcie pilnych działań mających na celu wypracowanie rozwiązań w zakresie ograniczenia tego typu zdarzeń i wzmocnienie współpracy z nadawcami takiej korespondencji.

W piśmie z 2 kwietnia PUODO  zwrócił uwagę, że liczne przypadki utraty przesyłek lub doręczanie ich do niewłaściwych osób zgłaszają mu administratorzy danych zarówno z sektora prywatnego, jak i organy administracji publicznej. Incydenty te stanowią dla nich poważny problem, gdyż muszą oni zgłaszać organowi nadzorczemu każde naruszenie ochrony danych osobowych. Także zaginięcie przesyłki, bo w przesyłkach są dane osobowe – w wielu przypadkach są to dane szczególnej kategorii np. dotyczące zdrowia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama