Spółka zgłosiła prezydentowi Wrocławia zamiar rozbiórki czterech budynków: budynku za masztem, przepompowni, garażu oraz budynku – wagi. Okazało się jednak, że jej pismo zawierało wady i trzeba je koniecznie usunąć. O tym jednak spółka nie została prawidłowo zawiadomiona.
A gdzie wysokość
Zdaniem prezydenta spółka nie wskazała w zgłoszeniu wysokości budynków, a także odległości od granicy z sąsiednią działką należącą do kolei. Tymczasem dane te są istotne. Dzięki nim można ustalić, czy rozbiórka budynków podlega obowiązkowi uzyskania pozwolenia, czy tylko zgłoszenia oraz czy w sprawie projektowanego zamierzenia zastosowanie znajdzie § 4 ust. 1 i 3 rozporządzenia ministra infrastruktury z 7 sierpnia 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych.
Zgodnie z § 4 ust. 1 i 3 tego rozporządzenia roboty ziemne mogą być wykonywane w odległości nie mniejszej niż 4 m od granicy obszaru kolejowego. Natomiast wykonywanie robót ziemnych w odległości od 4 do 20 m od granicy obszaru kolejowego powinno być każdorazowo uzgadniane z zarządcą kolei.
W związku z tym, że przewidziany do rozbiórki budynek garażu przylega od północy do budynku trafostacji, konieczne jest wskazanie w zgłoszeniu sposobu zabezpieczenia go.
Prezydent postanowił wezwać spółkę do uzupełnienia braków w dokumentacji. Wysłał do spółki listem poleconym postanowienie w sprawie. Ta nie odebrała listu, wrócił on z powrotem do urzędu. Prezydent wniósł sprzeciw. W praktyce oznaczało to, że spółka musi uzyskać pozwolenie na rozbiórkę czterech budynków.