Według nowego raportu firmy Nielsen, zakupy online pakowanych i świeżych artykułów spożywczych wzrosły o 15 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat, przy czym wzrost zaufania konsumentów do ekosystemu zakupów online doprowadził do dokonywania zakupów w szerszym zakresie kategorii.
Czytaj także: Prezent z internetu bez paragonu
W raporcie Nielsen Connected Commerce z 2018 r., który analizuje zwyczaje konsumentów w zakresie zakupów online, stwierdzono, że 95 proc. konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do Internetu, dokonało zakupów online, co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu z rokiem 2017 i o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2016.
Raport ujawnił również, że 26 proc. konsumentów dokonało zakupów świeżych artykułów spożywczych przez internet, co stanowi wzrost o 15 proc. w latach 2016–2018 i przyczynia się do ogólnego wzrostu handlu elektronicznego w sektorze FMCG (fast-moving consumer goods – produkty sprzedawane często i po względnie niskich cenach). Przykładami dóbr z tej branży są artykuły spożywcze, czy środki czystości. Wartość rynku produktów szybko- zbywalnych w Polsce szacowana jest na ponad 255 mld zł, który według szacunków Nielsena w ciągu ostatnich dwóch lat wzrósł na całym świecie o około 70 mld USD.
Kategorie e-commerce – moda, podróże i książki – nadal stanowią największy odsetek transakcji internetowych (odpowiednio 61 proc., 59 proc. i 49 proc. konsumentów kupujących w ramach tej kategorii). Tymczasem do kategorii odnotowujących największy wzrost aktywności w handlu elektronicznym należą: dostawy do restauracji, gdzie 33 proc. konsumentów deklaruje dokonanie zakupu (wzrost o 2 pkt w porównaniu z 2017 r.), pakowane artykuły spożywcze (wzrost o 3 pkt do 30 proc.) oraz świeże artykuły spożywcze (wzrost o 2 pkt do 26 proc.).