Wraz z ogłoszeniem przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości konkursu, wystartowała kolejna część programu „Inteligentny rozwój". Tym razem chodzi o działanie 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand". Jego celem jest wsparcie procesu umiędzynaradawiania (internacjonalizacji) mikro, małych i średnich firm. A mówiąc prościej, chodzi o realizację programów, które ułatwią firmom eksport na nowe rynki.
W tym celu dofinansowaniem będą mogły zostać objęte koszty udziału przedsiębiorców w różnego rodzaju wydarzeniach promujących, realizowanych przy okazji misji gospodarczych, wystaw i targów międzynarodowych, spotkań z przedstawicielami zagranicznego biznesu, wystąpień, seminariów lub konferencji.
Stąd przykładowe koszty kwalifikowane, które przedsiębiorcy wolno rozliczyć w ramach uzyskanej dotacji, obejmują koszty: wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy i wyposażenia stoiska, podróży służbowych, transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów, rezerwacji miejsca wystawowego, wpisu dla katalogu targowego, reklamy w mediach targowych, udziału w konferencjach, seminariach, organizacji pokazów, degustacji lub prezentacji, czy wreszcie te wynikające z działań informacyjno-promocyjnych projektu oraz korzystania z usług doradczych związanych z umiędzynarodowieniem.
O wsparcie mają prawo ubiegać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy, których rodzaj działalności i plany międzynarodowej ekspansji pokrywają się tematycznie z branżowymi programami promocji, których listę zatwierdziło Ministerstwo Rozwoju.
Zgodnie z wytycznymi i regulaminem konkursu dofinansowaniu będą podlegać projekty dotyczące uczestnictwa wnioskodawców w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji.