Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie obsługi kadrowo-płacowej i zatrudniam pracownika. Czy zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wynagrodzenia wypłacanego pracownikowi powinienem wpłacać na własny mikrorachunek? Jak postępować w sytuacji gdy pracownik nie ma identyfikatora podatkowego? - pyta czytelnik.
Ustawą z 4 lipca 2019 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzono zmiany w ordynacji podatkowej polegające na dodaniu do niej nowego art. 61b. Zmiana dotyczy zapłaty podatków na nowe rachunki bankowe urzędów skarbowych, czyli tzw. mikrorachunki. Zgodnie z powołanym przepisem wpłata podatku dochodowego od osób fizycznych, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług oraz niepodatkowych należności budżetowych jest dokonywana na rachunek urzędu skarbowego przy użyciu indywidualnego rachunku podatkowego identyfikującego podatnika lub płatnika (indywidualny rachunek podatkowy). Numer indywidualnego rachunku bankowego podatnika lub płatnika jest generowany automatycznie po podaniu identyfikatora podatkowego, czyli numeru PESEL lub NIP.