Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia

Demografia to wyzwanie strategiczne, z którym handel sam sobie nie poradzi, to wyzwanie, które stoi przed całym państwem – ostrzegł Jarosław Sobczyk, członek zarządu Jerónimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, w rozmowie z Business Insiderem. Skomentował też wojnę cenową Biedronki i Lidla.

Publikacja: 19.05.2024 13:34

Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jerónimo Martins Polska, właściciela sieci B

Jarosław Sobczyk, członek zarządu i dyrektor personalny Jerónimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka

Foto: materiały prasowe

Ostatnie lata były wyjątkowo trudne dla handlu. Nie tylko branża musiała dostosować się do zakazu handlu w niedzielę, ale też uporać się z pandemią, wojną w Ukrainie, zerwanymi łańcuchami dostaw i presją cenową. Do tego dochodzą zmiany nawyków konsumenckich i postęp technologiczny, który wymusza na firmach nowy model działania. To jednak nie one są zdaniem Jarosława Sobczyka największym wyzwaniem stojącym obecnie przed polskim handlem.

Dyrektor Jerónimo Martins, właściciela Biedronki: Demografia największym wyzwaniem dla handlu

Jak stwierdził członek zarządu i dyrektor personalny Jerónimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, największym problemem na polskim rynku będzie demografia.

Czytaj więcej

Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy

– Uważam, że strategicznie jest to największe wyzwanie. Pozostałe, jak choćby zmiana VAT-u, czy nawet powrót handlu w niedzielę, to są mimo wszystko rzeczy operacyjne. Dramatycznie nie zmienią sytuacji. Handel się przystosuje i sobie z tym poradzi. Demografia to wyzwanie strategiczne, z którym handel sam sobie nie poradzi, to wyzwanie, które stoi przed całym państwem – podkreślił Jarosław Sobczyk w rozmowie z Business Insiderem.

Czterodniowy tydzień pracy? Nie w handlu

Dyrektor Jerónimo Martins Polska skomentował również pomysł wprowadzenia w Polsce czterodniowego tygodnia pracy. Jego zdaniem, taki model nie sprawdzi się w handlu.

Czytaj więcej

Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci

– Jak konsumenci będą jeść 4 dni w tygodniu, to my będziemy pracować 4 dni w tygodniu. Oczywiście żartuję, ale proszę pamiętać, my zaspokajamy bardzo podstawowe potrzeby konsumentów. Szpitale też nie pracują 4 dni w tygodniu – wskazał Sobczyk.

Wojna cenowa Biedronki i Lidla. Kto ją zaczął?

Zapytany o głośną wojnę cenową Biedronki i Lidla, dyrektor Jerónimo Martins Polska odparł, że nie jest pewien, jak to się zaczęło.

– Nie wiem, kto wywołał (wojnę cenową Biedronki i Lidla – red.) i co więcej, sądzę, że to określenie jest czysto medialne. Zawsze atrybutem Biedronki były niskie ceny. To nie jest dla nas nic nowego – zaznaczył Sobczyk.

I podzielił się anegdotą z Turcji. – Jak pójdzie pan na bazar w Stambule, to co mówi sprzedawca, jak usłyszy, że jest pan z Polski? „Taniej niż w Biedronce!”. Sam byłem tego świadkiem – opowiedział.

Ostatnie lata były wyjątkowo trudne dla handlu. Nie tylko branża musiała dostosować się do zakazu handlu w niedzielę, ale też uporać się z pandemią, wojną w Ukrainie, zerwanymi łańcuchami dostaw i presją cenową. Do tego dochodzą zmiany nawyków konsumenckich i postęp technologiczny, który wymusza na firmach nowy model działania. To jednak nie one są zdaniem Jarosława Sobczyka największym wyzwaniem stojącym obecnie przed polskim handlem.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Polskie marki idą za granicę mimo konkurencji z Chin
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Handel
Groźba grzywny zaszkodziła akcjom sieci Carrefour
Handel
Leroy Merlin w Rosji schowa się za nową nazwą. Zdumiewające tłumaczenie
Handel
Amerykanom może zabraknąć awokado. Nagle wstrzymano ich import
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Handel
Oni wciąż zarabiają w Rosji. „Czarna lista”, a na niej znane koncerny
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży