Gigant z Purchase, Harrison w stanie Nowy Jork kupił producenta soku pomarańczowego w 1998 r. za ok. 3,3 mld dolarów i prawie 10 lat później drugą firmę Naked Juice za 150 mln, zachowa 39 proc. w nowej spółce j. v.  o wartości ok.4,5 mld dolarów i będzie mieć wyłączne prawa do dystrybucji jej produktów na terenie Stanów — pisze Reuter. Sprzedaż da mu środki na rozwój i zwiększenie stanu posiadania zdrowszych i bardziej opłacalnych przekąsek i napojów bez kalorii — wyjaśnił prezes Ramon Lagarta.

Konkurent Coca-Cola postąpił podobnie w ubiegłym roku, pozbył się dietetycznego napoju gazowanego Ta8 i Coca-Cola Energy w Stanach, sprzedał też markę ZICO napoju kokosowego.

- Firmom coraz trudniej zapewnić skuteczny marketing przy tak ogromnej liczbie marek, które często konkurują między sobą przy bardzo podobnych okazjach — stwierdził w maju analityk rynku żywności i napojów w Rabobank, Stephen Rannekleiv. Dodał, że firmy starają się wprowadzać na rynek nowe produkty, które same opracowały.

PepsiCo uzyskała w 2020r. ok. 3 mld dolarów ze sprzedaży soków, ale marże zysku operacyjnego były poniżej średniej.

Obecna transakcja jest jedną z wielu w ostatnich latach dokonaną przez PAI. W 2019 r. Nestlé sprzedała za 4 mld dolarów spółce j. v. mającej poparcie Francuzów amerykański dział lodów, w tym markę Hägen-Dazs.