Polacy wciąż chętnie kupują nowe samochody

Sprzedaż nowych aut osobowych nad Wisłą rośnie. Polacy z chęcią kupują swoje wymarzone auta prosto z salonu i wspomagają się przy tym różnorodnymi formami finansowania.

Publikacja: 26.04.2024 03:00

Myśląc o zakupie nowego samochodu, warto pamiętać, że nie zawsze trzeba dysponować od razu całą gotó

Myśląc o zakupie nowego samochodu, warto pamiętać, że nie zawsze trzeba dysponować od razu całą gotówką potrzebną na ten cel

Foto: mat. pras.

Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services

Według badania „Portfele Polaków pod lupą” – które pod koniec zeszłego roku zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Volkswagen Financial Services – aż 42 proc. badanych Polaków zadeklarowało, że planuje kupić samochód w 2024 roku (wzrost o 6 punktów proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania). 36 proc. z tych osób chce kupić nowy samochód, a głównym argumentem, jaki za tym przemawia, jest niezawodność aut prosto z salonu (stwierdziło tak 71 proc. respondentów).

Ciekawe są również wyniki badania dotyczące przedsiębiorstw. Zakup samochodu w 2024 r. planuje 25 proc. z nich, a niemal trzy czwarte zainteresowanych jest właśnie autem nowym.

Co mówią najnowsze dane o sprzedaży aut

Sytuację w segmencie sprzedaży nowych samochodów w Polsce potwierdzają najnowsze dane monitorującego rynek Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). Według nich w marcu bieżącego roku wynik rejestracji nowych samochodów osobowych był relatywnie wysoki.

Rejestracje aut osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony osiągnęły wynik 49 927 i było ich o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Jak zauważają analitycy PZPM, realny wzrost rynku był jeszcze większy niż nominalny, gdyż w ubiegłym miesiącu przypadła mniejsza liczba dni roboczych niż w marcu przed rokiem (21 dni roboczych wobec 23 dni rok wcześniej).

Co więcej, w zestawieniu za cały pierwszy kwartał tego roku wynik jest spektakularny, wynosi bowiem łącznie 138 696 pojazdów, co oznacza aż +12,7 proc. w porównaniu do sytuacji sprzed roku.

Gdyby przyjrzeć się szczegółowo danym przygotowanym przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, okaże się, że choć tradycyjnie ciągle przeważają rejestracje dla klientów instytucjonalnych, to jednak tracą swój udział w rynku (-4 proc.). Pokazuje to, że siła ciężkości zakupów nowych samochodów przesuwa się w stronę klientów indywidualnych (+13 proc.).

Sukcesywnie umacnia swoją pozycję segment marek premium. Stanowi on już przeszło jedną czwartą całego rynku i rośnie, podczas gdy rynek marek popularnych maleje.

Finansowanie dla każdego

Szykując się do zakupu nowego samochodu, warto pamiętać, że nie zawsze trzeba dysponować od razu całą potrzebną do tego gotówką. Na rynku są instytucje, które wspierają klientów przy zakupie wymarzonych nowych czterech kółek, oferując wiele opcji finansowania. Wśród tych podmiotów jest Volkswagen Financial Services (VW FS). Proponowane przez firmę możliwości finansowania są bardzo różnorodne.

I tak, dla klientów indywidualnych dostępne są różne opcje finansowania nowych aut, takie jak klasyczny kredyt, usługi abonamentowe czy najem.

W przypadku klasycznego kredytu kupujący zwracają uwagę na niski całkowity koszt, oprocentowanie i możliwość nabycia samochodu w tradycyjny sposób – spłatę całkowitej wartości pojazdu rozkłada się na równe, miesięczne raty. Ta forma jest atrakcyjna szczególnie, gdy już dziś kupujący wie, że woli zatrzymać sobie auto po zakończeniu umowy.

Finansowanie samochodu na zasadach abonamentu umożliwia korzystanie w trakcie umowy z niskich rat, a po jego zakończeniu zwracamy pojazd do salonu. Przy tym rodzaju finansowania spłaca się jedynie przewidywaną utratę wartości auta w trakcie umowy.

Z kolei najem to opcja, w której koszty związane z serwisowaniem auta, naprawami, ewentualną likwidacją szkód są uwzględnione w jednej stałej opłacie. Kierowca musi zadbać jedynie o pełny bak.

Również przedsiębiorcy mają do wyboru bardzo szeroką paletę możliwości finansowania korzystania z nowego samochodu.

To np. klasyczny leasing ciekawy dla tych, którzy są zainteresowani sfinansowaniem samochodu i wykupem go po zakończeniu umowy. W tej opcji w VW FS nie ma rocznego limitu kilometrów, co docenią szczególnie przedsiębiorcy, którzy pokonują zwykle bardzo długie trasy.

Leasing na zasadzie abonamentu może być dogodny dla klientów, którzy chcą spłacać jedynie prognozowaną utratę wartości auta podczas jego użytkowania, a nie jego całą wartość.

Coraz łatwiej pozwolić sobie na nowy samochód

Przedsiębiorcy także mają do dyspozycji najem długoterminowy, którego największą zaletą jest jedna umowa finansowa z uwzględnionym ubezpieczeniem, naprawami, przeglądami, assistance, kompleksową pomocą w przypadku szkody, autem zastępczym, a także zakupem i rekomendowanym serwisem opon.

Wnioski płynące z analizy rynku motoryzacyjnego w naszym kraju są jasne – Polacy nadal chętnie inwestują w nowe samochody, a tendencja ta wydaje się rosnąć z roku na rok.

Wspierają ich w tym firmy oferujące finansowanie. Obecnie bez względu na preferencje finansowe czy potrzeby indywidualne, można znaleźć rozwiązania dostosowane do potrzeb każdego klienta – zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Dzięki temu każdy może cieszyć się elastyczną i wygodną opcją finansowania swojego nowego pojazdu, zapewniając sobie komfort i niezależność na drodze.

Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services

Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services

Według badania „Portfele Polaków pod lupą” – które pod koniec zeszłego roku zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Volkswagen Financial Services – aż 42 proc. badanych Polaków zadeklarowało, że planuje kupić samochód w 2024 roku (wzrost o 6 punktów proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania). 36 proc. z tych osób chce kupić nowy samochód, a głównym argumentem, jaki za tym przemawia, jest niezawodność aut prosto z salonu (stwierdziło tak 71 proc. respondentów).

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Mieszkańcy Arktyki skarżą się Putinowi na rosyjski koncern. „Zagraniczni agenci"
Biznes
Kiedy dojrzałość spotyka się z młodością, powstaje zupełnie nowa jakość
Biznes
GUS: Polskie firmy mniej inwestują niż rok temu. Mają też gorsze wyniki
Biznes
Ruszyły trójstronne rozmowy o przyszłości Poczty Polskiej. Jak ocalić firmę?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Biznes
Poczta Polska. Czy związki zawodowe dobiją spółkę?
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?