Pracownice w Japonii zachęcane do noszenia oznak w trakcie okresu

Japoński sklep Michi Kake zachęca swoje pracownice do tego, by w czasie miesiączki przypinały sobie specjalne oznaki. Ma to na celu zdjęcie tabu z tematu menstruacji.

Aktualizacja: 26.11.2019 12:40 Publikacja: 26.11.2019 12:21

Pracownice w Japonii zachęcane do noszenia oznak w trakcie okresu

Foto: Stock Adobe

Nowo otwarty sklep Michi Kake w japońskim mieście Osaka sprzedaje szeroką gamę produktów przeznaczonych dla kobiet, w tym środki higieny intymnej, jak tampony i podpaski, a także zabawki erotyczne. Jak zapewnia, chce nie tylko zapewnić kobietom codzienną wygodę, ale też pomóc im żyć w zgodzie ze swoim ciałem i nie wstydzić się własnej fizjologii.

Czytaj także: Kobiety nie mogą nosić okularów w pracy? Burza w japońskich socialmediach 

W tym celu szefostwo zachęciło pracownice do przypinania sobie w trakcie menstruacji na ubraniach obok zwykłych identyfikatorów z imieniem i nazwiskiem specjalnie przygotowanych „okresowych oznak”. Program jest dobrowolny i ma za zadanie pokazać, że cykl miesiączkowy nie musi być wstydliwym tematem, o którym nie należy głośno rozmawiać, a kobiety mogą w tych dniach liczyć na wsparcie społeczeństwa.

Na znaczkach widnieje podobizna bohatera mangi Seiri-chana, który stał się w Japonii symbolem menstruacji. To postać o kształcie różowego serduszka z dużymi czerwonymi ustami i szeroko otwartymi oczami, która przybywa do kobiet raz na miesiąc, by „zabrać ich krew”, pocieszyć je i walczyć z dokuczającymi im mężczyznami.

Menedżer sklepu Takahiro Imazu przyznał w rozmowie z portalem WWD Japan, że jest świadomy tego, że rozwiązanie nie spodoba się wszystkim klientkom i nie każda pracownica zdecyduje się wziąć udział w programie. Zauważył jednak, że wartości młodych ludzi się teraz zmieniają, stajemy się coraz bardziej otwarci i wyrozumiali i Imazu liczy na to, że sklep rozpocznie pozytywne zmiany w mentalności społecznej i inne firmy pójdą za jego przykładem.

Sklep Michi Kake jest podzielony na cztery kategorie, które odpowiadają poszczególnym etapom cyklu miesiączkowego, zgodnie z nazewnictwem funkcjonującym w aplikacji Luna Luna, której właściciele są współzałożycielami sklepu. Są to „niebieski okres”, gdzie znajdują się produkty przeznaczone dla kobiet w trakcie menstruacji, „błyszczący okres” skupiony na etapie tuż po krwawieniu, „burzliwy okres” - czas napięcia przedmiesiączkowego, oraz „ponury okres” - tuż przed menstruacją.

Nowo otwarty sklep Michi Kake w japońskim mieście Osaka sprzedaje szeroką gamę produktów przeznaczonych dla kobiet, w tym środki higieny intymnej, jak tampony i podpaski, a także zabawki erotyczne. Jak zapewnia, chce nie tylko zapewnić kobietom codzienną wygodę, ale też pomóc im żyć w zgodzie ze swoim ciałem i nie wstydzić się własnej fizjologii.

Czytaj także: Kobiety nie mogą nosić okularów w pracy? Burza w japońskich socialmediach 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Rząd odpowiada na plany masowych zwolnień w firmach. 50 mln zł wsparcia
Praca
Trudno dzisiaj zagonić pracownika do biura. Szczególnie w piątek
Praca
Tego powinni się uczyć przyszli menedżerowie AI
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera