fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Podatek dochodowy

Odszkodowanie dla pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska jest kosztem pracodawcy - wyrok WSA

123RF
Odszkodowanie wypłacone pracownikowi w związku z likwidacją stanowiska i zakończeniem współpracy jest kosztem pracodawcy.

We wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uwzględnił skargę spółki, która chciała wrzucić w koszty swojej działalności odszkodowanie wypłacone w związku z zakończeniem współpracy z jedną z pracownic.

Z wniosku o interpretację wynikało, że kobieta pracowała dla spółki od 2003 r. na stanowisku general manager. Stanowisko to zostało zlikwidowane w wyniku zmian organizacyjnych w grupie, a spółka nie mogła pracownicy nic zaoferować. Pojawił się problem. W związku z obniżeniem wieku emerytalnego od 1 października 2017 r. kobietę objęła ochrona. To oznaczało, że nie można jej było zwolnić i mogła liczyć na pensję za co najmniej 47 miesięcy.

Czytaj także:

Postawiona pod ścianą spółka postanowiła spróbować negocjacji i dogadała się z menedżerką. Na mocy porozumienia umowa o pracę została rozwiązana za odszkodowaniem w wysokości wynagrodzenia za ok. 30 miesięcy.

Firma uważała, że ten wydatek może zaliczyć do kosztów w CIT. Fiskus nie potwierdził tego stanowiska. Warszawski WSA przyznał jednak rację spółce. Jego zdaniem sporny wydatek był racjonalny, uzasadniony ekonomicznie i służył zabezpieczeniu źródła przychodu. Jak tłumaczył sędzia WSA Jacek Kaute, spółka dokonywała reorganizacji, a wypłata odszkodowania pozwoliła zmniejszyć straty. Wyrok nie jest prawomocny.

Sygnatura akt: III SA/Wa 626/19

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA