Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji po raz trzeci zwróciła się do nadawców programów naziemnej telewizji cyfrowej o przekazanie informacji dotyczących promowania w programach pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych. Wspomniani nadawcy po raz drugi zostali również poproszeni o przedstawienie praktyk w prezentowaniu wizerunku osób starszych.
Informacji udzieliło 10 z 11 zapytanych nadawców: Telewizja Polska (TVP1, TVP 2, TVP 3, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Historia, TVP Rozrywka i TVP ABC), Telewizja Polsat (Polsat, Polsat Sport News, TV 4 i TV 6), TVN (TVN i TVN 7), Telewizja Puls (TV Puls, TV Puls 2), Stopklatka (Stopklatka TV), Stavka (TTV), Eska TV (Eska TV), Lemon Records (Polo TV),TV Spektrum (Fokus TV) oraz ATM Grupa (ATM Rozrywka TV).
KRRiT po raz drugi nie otrzymała odpowiedzi od Fundacji Lux Veritatis, nadawcy Telewizji Trwam.
Odpowiedzi nadawców w porównaniu do odpowiedzi z roku ubiegłego, cechowały się większą świadomością celu i sposobów jego realizacji, większość posiadała wykaz tytułów, daty emisji i krótki opis. Zawierały też informacje o większej różnorodności gatunków, w których promowany jest pozytywny wizerunek osób starszych i osób niepełnosprawnych: informacja i publicystyka (w tym reportaże), seriale i telenowele, audycje rozrywkowe, magazyny, filmy dokumentalne i fabularne.
W dalszym ciągu w programach obecnych w naziemnej telewizji przeważają audycje interwencyjne nad audycjami przełamującymi stereotypy, jednak pojawia się coraz więcej audycji pokazujących satysfakcjonujące życie i udaną aktywizację zawodową i integrację społeczną osób starszych i niepełnosprawnych.