Na trwającym do najbliższego piątku posiedzeniu Sejmu prawdopodobnie dojdzie do uchwalenia noweli do ustawy o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
Istotą zmian jest m.in. wzmocnienie ochrony inwestorów poprzez zobowiązanie funduszy do jednolitego prezentowania informacji reklamowych. Ustawa wdroży trzy unijne dyrektywy dotyczące przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania i rynków instrumentów finansowych (2019/1160, 2019/1156 i 2020/1504).
Czytaj także:
Zmiany zasad emisji obligacji oraz „upublicznienia" rynku obligacji niepublicznych
Rządowy projekt ma na celu wprowadzenie wspólnych reguł dotyczących informacji reklamowych dla alternatywnych funduszy inwestycyjnych (AFI) oraz przedsiębiorstw zbiorowego inwestowania w zbywalne papiery wartościowe (UCITS). Według regulacji unijnych wszystkie treści zawarte w kierowanych do inwestorów informacjach reklamowych powinny być przedstawiane w sposób rzetelny, przejrzysty i niewprowadzający w błąd. Informacje reklamowe powinny ponadto określać, gdzie, jak i w jakim języku inwestorzy mogą uzyskać skrócone informacje o przysługujących im prawach, oraz wyraźnie wskazywać, że zarządzający funduszem ma prawo wycofać się z uzgodnień dotyczących wprowadzania do obrotu.