Od 10 kwietnia 2016 r. strony internetowe dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych i udostępniane za ich pośrednictwem informacje muszą być dostosowane zgodnie z wymaganiami Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 464) w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
WCAG to standard, który określa standardy dostępności stron internetowych. Serwis przygotowany w standardzie WCAG 2.0 jest serwisem dostępnym, a dzięki temu lepszym – wygodniejszym w użyciu, lepiej wyszukiwanym, przyjaźniejszym głównie dla osób niepełnosprawnych.
W strukturze WCAG 2.0 wyróżnia się 4 główne zasady, są to:
Postrzegalność – każda informacja powinna dać się dostrzec – informacje i komponenty interfejsu użytkownika muszą być mu przedstawione w sposób dostępny dla ich zmysłów. Funkcjonalność – możliwość korzystania ze wszystkich funkcji – komponenty interfejsu użytkownika oraz nawigacja muszą być możliwe do użycia. Zrozumiałość – każda informacja powinna być zrozumiała– informacje oraz obsługa interfejsu użytkownika muszą być zrozumiałe. Rzetelność – każda informacja powinna być przygotowana zgodnie z obowiązującymi standardami – treść musi być solidnie opublikowana, tak, aby mogła być skutecznie interpretowana przez różnego rodzaju oprogramowanie użytkownika, w tym technologie wspomagające.
Na potrzeby WCAG przyjęto trzy poziomy dostępności: